تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تغییر استراتژی ب ام و برای افزایش تیراژ موتورهای هیدروژنی

حتما می‌دانید که تقریبا تمامی خودروسازان مطرح دنیا در حال تدوین استراتژی برای کنار گذاشتن موتورهای درون‌سوز و ساخت پیشرانه‌های برقی هستند. اما در این بین برخی برندها، نسبت به پیشرانه‌های برقی تردیدهایی دارند و با طمانینه بیشتری تحولات را دنبال می‌کنند. ب ام و یکی از این برندهاست که ضمن تعهد حداکثری به تولید خودروهای بنزینی و دیزلی، روی پیشرانه‌های هیدروژنی هم حساب می‌کند.

هیدروژن، یک راهکار پایدار

اولیور زیپس مدیرعامل ب ام و، در جریان کنفرانس «روز نوآوری» که چندی پیش در ارلانگن آلمان برگزار شد، دوباره روی این سیاست تاکید کرد. از دید آقای زیپس هیدروژن تنها ماده خامی است که به بطور پایدار می‌توان آن را تولید و ذخیره نمود. این دیدگاه تنها چند هفته بعد از آغاز ساخت پیل‌ سوختی توسط ب ام و در مونیخ مطرح می‌شود. این پیل‌ها در مدل تولید محدود ب ام و iX5 هیدروژنی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل ب ام و معتقد است پیشرانه‌های هیدروژنی نسبت به پیشرانه‌های الکتریکی برتری دارند. او در این رابطه می‌گوید برخلاف خودروهای الکتریکی، نیازی به راه‌اندازی یک شبکه اختصاصی برای خودروهای هیدروژنی وجود ندارد و در عرض دو روز می‌توان یک پمپ بنزین را به ایستگاه سوختگیری هیدروژن تبدیل کرد. او تاکید می‌کند مسیر آینده هیدروژنی کوتاه‌تر از آینده الکتریکی است و برخلاف حمل و نقل برقی، در آن نیازی به اتصال به شبکه ولتاژ متوسط و یا ایجاد زیرساخت برای هر خودرو نیست.

اولیور زیپس در اظهار نظر جالب دیگری می‌گوید از دید آنها توقف تولید موتورهای درون‌سوز در اروپا یک کار اشتباه است. از نگاه او، در صورت اتکا به فقط یک تکنولوژی، صنعت خودرو از نظر مقیاس و ساختار بسیار متفاوت از الان خواهد شد.

با وجود دیدگاه‌های متفاوت آقای زیپس، قوانین سفت و سختی برای حذف موتورهای درون‌سوز در سرتاسر دنیا در حال تدوین شدن است. طبیعتا با اجرای این قوانین و اعمال محدودیت‌ها، بازار موتورهای درون‌سوز از بین خواهد رفت. اروپا یکی از مناطقی است که چنین هدفی را دنبال می‌کند و در صورت نهایی شدن قوانین، فروش خودروهای بنزینی و دیزلی صفر کیلومتر از سال 2035 در این قاره ممنوع خواهد شد. کالیفرنیا که یکی از بازارهای کلیدی ب ام و به شمار می‌رود، فروش این نوع خودروها را از سال 2035 ممنوع کرده است.

پلتفرمی اختصاصی برای محصولات برقی ب ام و

ذکر این نکته ضروری است علی‌رغم دیدگاه‌های اولیور زیپس، ب ام و با سرعت بالایی محصولات جدید خود را به پیشرانه‌های الکتریکی مجهز می‌کند. ضمن اینکه این برند محبوب آلمانی با توسعه پلتفرم موسوم به کلاس جدید (Neue Klasse) قصد دارد نسل بعدی خودروهای برقی خود را با قابلیت‌های بهتر و پیشرفته‌تر وارد بازار کند. نسل بعدی سری 3 بر مبنای این پلتفرم تولید می‌شود و حوالی سال 2025 از راه خواهد رسید.

بر اساس برخی گزارش‌ها، سری 3 مبتنی بر پلتفرم کلاس جدید، فاصله محوری طولانی‌تری خواهد داشت و فاصله چرخ‌ها با چهار گوشه اتاق کمتر خواهد بود. به منظور کنترل وزن، ب ام و احتمالا در این خودرو از آلومینیوم، فیبر کربن و پلاستیک تقویت شده با فیبرکربن (CFRP) به طور گسترده استفاده خواهد کرد.

پیشرانه ب ام و سری 3 مبتنی بر پلتفرم کلاس جدید، تک و دو موتوره خواهد بود. به همین خاطر این نسل هم بصورت تک دیفرانسیل عقب و هم بصورت دو دیفرانسیل به فروش خواهد رسید. باتری هم تا 435 مایل یا 700 کیلومتر مسافت شارژدهی خواهد داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تغییر استراتژی ب ام و برای افزایش تیراژ موتورهای هیدروژنی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..