تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقال روایت صحیح دفاع مقدس به نسل جوان ضروری است

انتقال روایت صحیح دفاع مقدس به نسل جوان ضروری است

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر؛ حجت الاسلام سیدعلی حسینی صبح شنبه در آئین بازگشایی مدارس و زنگ ایثار و مقاومت در دبیرستان فاطمه الزهرا (س) شهر دیر، اظهار داشت: نسل جوان ما آشنایی زیادی با دوران دفاع مقدس ندارند و باید روایت صحیح به آنها ارائه شود.

 

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه دفاع مقدس عزت و استقلال و امنیت را برای ما به ارمغان آورد، افزود: دشمنان به دنبال نابودی نظام نوپای اسلامی و یا حداقل تجزیه کردن آن بودند.

 

تجلی ارزش‌های اسلامی در دوران دفاع مقدس

 

وی با اشاره به نقش سپاه، ارتش، بسیج، نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم در دفاع از کشور در جنگ تحمیلی، بیان کرد: دفاع مقدس مظهر حماسه آفرینی، معنویت، اخلاص، وحدت، همدلی و صمیمیت بود و مجموعه‌ای از ارزش‌های اسلامی در آن دوران تجلی پیدا کرد.

 

حسینی گفت: با همین نیروی معنویت و ایثارگری و شهادت طلبی ملت ایران بود که بعد از هشت سال جنگ بی سابقه و نابرابر و طولانی با وجود اینکه بسیاری از کشورهای جهان بویژه دو ابرقدرت شرق و غرب پشت سر صدام بودند و انواع سلاح‌های پیشرفته میکروبی و شیمیایی و هواپیماها و تانک‌های پیشرفته در اختیار او گذاشتند، به پیروزی رسیدیم.

 

وی با اشاره به لزوم تجلیل از پیشکسوتان، آزادگان، خانواده معظم شهدا، اضافه کرد: اگر به سادگی از کنار این مسائل بگذریم بی انصافی است.

 

امام جمعه دیر تاکید کرد: انتقال فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل امروز و جلوگیری از تحریف آن ضروری است و نسل جوان و دانش آموزان ما هم باید قدردان این حماسه‌ها باشند.

 

وی با اشاره به بازگشایی مدارس بعد از دو سال شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: در این دو سال دانش آموزان از ناحیه ورود به فضای مجازی از نظر تحصیلی، آموزشی، تربیتی و پرورشی زیان دیدند در حالی که حضور در کلاس درس و مواجه شدن با معلم چیزی دیگری است.

 

نیروی خدوم پلیس که اقدامات ارزشمندی دارد

 

حسینی به آشوب‌ها و حوادث روزهای اخیر در کشور اشاره کرد و یادآور شد: از مردم و نسل جوان شهرستان دیر که با بصیرت و هوشیاری مقابل دشمن ایستادند و با آنها هم صدایی نکردند، تشکر می‌کنم.

 

وی با اشاره به فوت مهسا امینی، ادامه داد: متأسفانه قبل از اینکه نتیجه نهایی دلیل فوت این خانم مشخص شود، افرادی با ایجاد شبهه و صدور بیانیه احساسات مردم را برانگیختند و دیدیم که ضد انقلاب وارد میدان شد و اموال عمومی و مسجد و قرآن را آتش زدند و به موکب عزای حسینی حمله کردند و با سلاح‌هایی که کشف شد می‌خواستند جان افراد را بگیرند و بعد به پای نظام اسلامی تمام کنند.

 

امام جمعه دیر با تاکید بر اینکه امنیت ما به اتکای پلیس است، تصریح کرد: نیروی خدوم پلیس که اقدامات ارزشمندی دارد مانند هر نهادی مبرا از خطا نیست اما این نیرو در طول سال حافظ امنیت ما است و دیدیم در طول ایام اربعین حسینی چه تلاش‌هایی کرد و نباید کلیت آن را زیر سوال ببریم.

 

وی با اعلام اینکه آشوبگران دلسوز خانم امینی نیستند و نبودند، افزود: متأسفانه در این حوادث اخیر به اموال عمومی، بانک‌ها، آمبولانس‌ها و اتوبوس‌ها خسارات زیادی وارد شد که سردسته اغتشاشگران در خارج یا داخل در آن دخیل هستند و برخی از جوانان نیز تحت تأثیر القائات آنها قرار گرفتند.

 

حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش سنگ بنای کشور است، عنوان کرد: معلمان و مربیان در راستای آموزش و پرورش دانش آموزان مسئولیت خطیری دارند.

 

وی خواستار کار فرهنگی در خصوص آسیب‌های اجتماعی جامعه بویژه بی حجابی شد و ابراز کرد: باید کار فرهنگی و گفت و گو صورت بگیرد و نباید همه را با یک چشم ببینیم و زدن انگ ضد اسلامی به دختران درست نیست بلکه باید با گفت و گو آنها را به راه درست هدایت کنیم.

 

انتهای خبر/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقال روایت صحیح دفاع مقدس به نسل جوان ضروری است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..