تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانشگاه و خوابگاه علوم قرآنی کردستان به بهره‌بردار خواهد رسید

محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز، دوم مهرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: وقف یک احسان بی‌منت و یک خدمتگزاری ابدی بوده است چراکه رابطه مالک با مال را قطع می‌کند اما پرونده اعمال صالح فرد بعد از مرگ هم بسته نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه خیر ماندگار و شر ماندگار در جامعه داریم، افزود: در حمله به حلبچه صدام با یک دستور در کنار شهادت پنج هزار نفر شهید، با شیمیایی شدن سایر افردی که امروز نفس کشیدنشان هم برایشان زجرآور است، شر ماندگار را برای خود خرید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اهمیت وقف در جامعه بیان کرد: خیر ماندگار برای هر انسانی وقف است چراکه نیت واقف دائمی خواهد بود و خیرات و مبرات آن تا ابد ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام کاروند بیان کرد: ۱۳ میلیارد تومان از محل موقوفات در زمینه ساخت و ساز مساجد هزینه شده است و یک میلیارد و نیم تومان دیگر نیز برای ساخت و ساز مساجد هزینه خواهیم کرد.

وی به فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان در بخش اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: برای اشتغال و کارآفرینی راه‌اندازی کارگاههای خیاطی را به صورت رایگان در اختیار افراد قرار گرفت کامیاران سنندج قروه و سقز کارگاه راه اندازی شد و درآمدزایی خوبی هم داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان افزود: در یکی از کارگاه‌های خیاطی ۱۵ بانوی مریوانی به دلیل داشتن توجیه اقتصادی تولیدات خود را به عراق صادر می‌کنند لذا در تلاشیم تا سومین کارگاه را راه‌اندازی کنیم.

وی به اهدای دام سبک به روستاییان نیازمند در قالب طرح شمیم خدمت اشاره و بیان کرد: در این راستا از چهار رأس تا 16 رأس را به خانواده‌های نیازمند اهدا کردیم بنا داریم که این کار را ادامه دهیم.

حجت‌الاسلام کاروند گفت: در حال حاضر با نیت اشتغال و کارآفرینی در استان موقوفه‌ای نداریم اما از محل موقوفات با نیت خیرات و مبرات در بخش اشتغالزایی برای خانواده‌های نیازمند استفاده خواهد شد.

وی به توزیع پنج هزار و ۵۰۰ سبد معیشتی بین خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و گفت: در دهه وقف دو هزار سبد معیشتی برای خادمان مساجد و روحانیون پرداخت خواهد شد و هزینه کمک معیشتی نقدی برای اولین بار در استان به دو هزار نفر از ماموستایان استان اعطا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان به اهدای بسته‌های لوازم التحریر به دانش‌آموزان نیازمند در ابتدای سال تحصیلی اشاره کرد و افزود: هزار بسته لوازم التحریر تهیه و توزیع شده است و همچنین دو میلیارد و ۲۰۰ تومان مساعدت و کمک مالی به صورت نقدی به نیازمند کمک شده است.

وی بیان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قراء، دعوت از داوران و مربیان کشوری، برگزاری مسابقات شهرستانی، استانی و کشوری از اقدامات در حوزه امور قرآنی بوده است که در این دهه از 22 نفر از برگزیدگان مرحله استانی تجلیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام کاروند به راه‌اندازی چهار موکب در کردستان به مناسبت اربعین اشاره کرد و گفت: موقوفه الله یارخان، موقوفه میرمحمود و شهربانو در بیجار با نیت خدمتگزاری به عزاداران اربعین و عتبات عالیات وقف شده‌اند.

وی با اعلام اینکه ۹۸ درصد از موقوفات استان تثبیت مالکیت صورت گرفته است، افزود: در حال حاضر ۴۷۰ پرونده در بحث موقوفه‌خواری داریم که در این راستا سیستم قضایی همکاری خوبی با اداره اوقاف و امور خیریه داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با تشکر از متولیان و تعامل خوب با اوقاف افزود: با متولیانی که در عرصه ادای نیت واقف پرهیز کرده است، برخورد خواهد شد و در این راستا پنج مورد از متولیان را شکایت کیفری یا حقوقی کردیم و بدون هیچ اغماضی قانون در حق آنان اجرا خواهد شد.

وی به سرمایه‌گذاری موقوفات به عنوان یکی از طرح‌های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: در این راستا تاکنون در استان باغ انار، انگور، گل محمدی و گردو را احداث کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام کاروند به پروژه احداث دانشکده علوم قرآنی اشاره کرد و افزود: اداره اوقاف و امور خیریه استان به عنوان دستگاه بهره‌بردار دانشگاه، خوابگاه و دارالقرآن بوده است اما مجری این پروژه بنیاد مسکن بوده و قرار است برای استفاده که در اختیار دانشگاه مذاهب اسلامی استان قرار گیرد که مقدمات آن در استان انجام شده است

وی زمان افتتاح دانشگاه علوم قرآنی استان کردستان اشاره و اظهار کرد: تجهیزات برای دانشگاه علوم قرآنی هنوز خریدار نشده است که با همکاری سازمان برنامه و بودجه به زودی اعتبار آن تأمین خواهد شد و طی شش ماه آینده دانشگاه و خوابگاه علوم قرآنی به بهره‌بردار خواهد رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان به پیشرفت 90 درصدی دارالقرآن دانشگاه علوم قرآنی اشاره کرد و افزود: به جز تجهیزات دارالقرآن 10 درصد از احداث ساختمان باقی مانده است که تاریخ اتمام آن را در حال حاضر نمی‌توانم عنوان کنم.

وی در پایان به تعداد موقوفات استان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر 900 موقوفه شاخص به جز مساجد که این موقوفات 20 هزار رقبه دارند.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانشگاه و خوابگاه علوم قرآنی کردستان به بهره‌بردار خواهد رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..