تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امضای قرداد بین قطر و توتال فرانسه برای توسعه میدان گازی مشترک با ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: شرکت انرژی قطر روز شنبه اعلام کرد که قراردادی با شرکت توتال فرانسه برای توسعه میدان گازی شمال-جنوب (پارس جنوبی) امضا کرده که دوحه آن را بخشی از بزرگ‌ترین پروژه گاز طبیعی مایع در جهان می‌داند.

به گزارش ایرنا از شبکه "الجزیره" قطر، "قنا" قطر، این قرارداد در جریان امضای توافقنامه مشارکت در دوحه امضا شده است.

این شرکت اعلام کرد که مشارکت های بیشتر در این پروژه متعاقبا اعلام خواهد شد.

به موجب این توافق، توتال انرژی سهم ۹.۳۷۵ درصد از مجموع ۲۵ درصدی کامل سهم شرکای بین المللی در میدان شمال- جنوب قطر را به دست خواهد آورد.

به موجب این قرارداد، سهم قطر نیز در این پروژه ۷۵ درصد خواهد بود.

شرکت انرژی قطر اعلام کرد که تولید گاز مایع این کشور به سالانه ۱۲۶ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

سعد شریده الکعبی رییس اجرایی شرکت انرژی قطر اعلام کرد که قطر به تلاش‌هایش برای تأمین انرژی روز افزون جهان و انواع انرژی پاک که گاز ال ان جی ستون اصلی آن را تشکیل می‌دهد، به پیش می رود.

در بیانیه شرکت انرژی قطر آمده است که دوحه به تلاش برای فراهم کردن پاک‌ترین انرژی‌ برای فردای بهتر ادامه خواهیم داد.

به گفته این شرکت، پروژه توسعه میدان گازی شمال به جنوب شامل دو خط عظیم تولید گاز طبیعی مایع با ظرفیت مجموع ۱۶ میلیون تن در سال است.

پاتریک پویان مدیرعامل شرکت توتال نیز گفت که این شرکت حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در پروژه میدان شمالی-جنوبی قطر سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

با توسعه این میدان گازی و تا سال ۲۰۲۷، تولید گاز طبیعی مایع قطر از ۷۷ میلیون تن ساله به ۱۲۷ میلیون خواهد رسید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امضای قرداد بین قطر و توتال فرانسه برای توسعه میدان گازی مشترک با ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..