تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روزهای فرسایشی بازار سرمایه

معاملات بازار سرمایه درهفته ای که گذشت با حجم کم و به صورت فرسایشی روبرو شد.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک وبیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان معاملات بازار سرمایه دراولین روز کاری  با حجم کم  و به صورت فرسایشی آغاز شد، بطوریکه بیشتر نمادهای بازار قرمز پوش بودند.

در این روز شاخص کل با 25.4 واحد افزایش به 80.709 واحد رسید و ارزش کل معاملات 503 میلیارد تومان بود که از این مقدار نزدیك به 153 میلیارد آن مربوط به سهم های بورسی و مابقی معاملات مربوط به بازار فرابورس بود.

بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را نماد وغدیر با58.18 واحد و بیشترین تاثیر منفی را نماد فملی با 38.02 واحد بر جای گذاشت و شاخص فرابورس با 1 واحد افزایش به 866 واحد رسید که مارون با 2.08واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر ایفكس بر جای گذاشت.

اما در دومین روز معاملات روند فرسایشی بازار و حجم پایین معاملات و مسائلی همچون متوقف بودن طولانی مدت نمادها و انتظار برای بازگشایی منفی بانک ها جو بدبینی نسبت به آینده بازار را تشدید کرد، بطوریکه با افزایش فشار فروش، تمامی گروه های بازار قرمز پوش شدند.

در دومین رزو کاری بورس، شاخص کل با 295.8 واحد کاهش نسبت به روز قبل به 80.413 واحد رسید.ارزش کل معاملات 343 میلیارد تومان بود که از این مقدار نزدیك به 150 میلیارد آن مربوط به سهم های بورسی و مابقی معاملات مربوط به بازار فرابورس بود.

بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل را نماد فملی با47.5 واحد و بیشترین تاثیر مثبت را نماد خپارس با 22.14 واحد بر جای گذاشت و شاخص فرابورس با 1واحد افزایش نسبت به روز قبل به 867 واحد رسید که میدکو با 1.76واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر ایفكس بر جای گذاشت. 
 
اما درآخرین روز فصل پاییز بازار سرمایه شاهد روند فرسایشی بود و شاخص کل در آستانه سقوط به کانال 79 هزار واحدی قرار گرفت.شاخص کل با 290.3 واحد کاهش نسبت به روز قبل به80.122 واحد رسید. بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل را نماد اخابر با37.15 واحد و بیشترین تاثیر مثبت را نماد پارسان با 36.65 واحد بر جای گذاشت و شاخص فرابورس با1 واحد افزایش نسبت به روز قبل به 868 واحد رسید که مارون با 3.48واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر ایفكس بر جای گذاشت.

در این روز ارزش کل معاملات 341 میلیارد تومان بود که از این مقدار نزدیک به 204 میلیارد آن مربوط به سهم های بورسی و مابقی معاملات مربوط به بازار فرابورس بود.

اما بازار بورس در اولین روز فصل زمستان و آخرین روزمعاملات شاهد توقف روند نزولی بازار بود و با کاهش فشار فروش وافزایش نسبی تقاضا در بیشتر گروه های بازار جوی مثبت را شاهد بود.   

در این روز شاخص کل با 127.3 واحد افزایش نسبت به روز قبل به80.250 واحد رسید. بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را نماد کگل با37.16 واحد و بیشترین تاثیر منفی را نماد پارسان با (33.7)واحد بر جای گذاشت و شاخص فرابورس با3.7 واحد افزایش نسبت به روز قبل به 872 واحد رسید که زاگرس با 2.99واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر ایفكس بر جای گذاشت.

ارزش کل معاملات 204 میلیارد تومان بود که از این مقدار نزدیک به 102 میلیارد آن مربوط به سهم های بورسی و مابقی معاملات مربوط به بازار فرابورس بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روزهای فرسایشی بازار سرمایه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..