تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش 60 درصدی نرخ کره در راه است

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: علی رغم افزایش 60 درصدی هزینه های تمام شده از سه سال گذشته تا کنون نرخ کره ثابت بوده ستاد تنظیم بازار باید مجوز این افزایش قیمت را به کارخانه ها بدهد.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره  به اینکه از تابستان 92 علی رغم تغییرات ایجاد شده در بهای تمام شده کره تا امروز نرخ آن ثابت بوده است، اظهار داشت: طی سه سال اخیر تغییراتی نظیر افزایش تعرفه گمرکی، حذف ارز مبادله ای واردات، افزایش نرخ جهانی و هزینه های سربار و بسته بندی حدود 60 درصد هزینه های تمام شده  کارخانه ها را بالا برده است.

وی افزود: کارخانه ها با ارائه اسناد معتبر افزایش هزینه های تمام شده را به سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده مطرح کردند چرا که با این روند قادر به ادامه فعالیت نیستند.

باکری ادامه داد: با توجه به توافق کارخانه های لبنی با سازمان حمایت، دلایل مستند به ستاد تنظیم بازار برای بررسی و تصویب نهایی، فرستاده شده که درصورت عدم حذف کره از سبد خانوار باید تغییرات 60 درصدی قیمت برای مصرف کننده اعمال شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی در پاسخ به این سوال که برخی برندها نسبت به افزایش قیمت محصول خود در بازار اقدام کردند، تصریح کرد:  افزایش قیمت  از سوی کارخانه های لبنی تا زمان اخذ مجوز از سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار خلاف مقررات است.

 محصولات لبنی بی سر و صدا گران شد

همچنین علیرضا عزیزاللهی مدیر عامل اتحادیه دامداران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت کره در بازار جهانی، قیمت برخی محصولات لبنی از جمله کره در بازار داخل بدون هیچ سر و صدایی افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به خرید 10 الی 15 هزار تنی کره از سوی شرکت های واردکننده، در شرایط فعلی واردات کره ضرورتی ندارد چرا که تا شب عید ذخیره به میزان کافی موجود است.

عزیزاللهی با اشاره به اینکه افزایش قیمت  کره بدون موافقت سازمان حمایت و اخذ مجوز کارخانه های لبنی صورت گرفته است، تصریح کرد: مدتی است که علی رغم کاهش نرخ شیر خام، قیمت برخی محصولات لبنی از جمله کره در بازار بدون هیچ دلیلی افزایش یافته است. 

به گفته مدیر عامل اتحادیه دامداران، دستگاه های مربوطه باید نظارت کافی بر کارخانه های لبنی داشته باشند تا شاهد افزایش غیر قانونی محصولات لبنی در بازار نباشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش 60 درصدی نرخ کره در راه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..