تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه از افزایش وزن در تعطیلات جلوگیری کنیم

چگونه ها » سلامتی » چگونه از افزایش وزن در تعطیلات جلوگیری کنیم

لینک کوتاه | سعیده بریانیان | ۳ دی ۱۳۹۵ چگونه از افزایش وزن در تعطیلات جلوگیری کنیم

افزایش وزن در طول تعطیلات کابوس همه است. اغلب افراد تصور می کنند افزایش وزن در طی تعطیلات اجتناب ناپذیر است، اما اشتباه می کنند. با کمی کنترل خویشتن و تغییر سبک زندگی می توان از این مشکل پیشگیری کرد.

چگونه 1

قبل از مهمانی غذاهای سالم بخورید. هرگز گرسنه به مهمانی نروید. در مهمانی ها اغلب کلی غذا و خوراکی چرب و شیرین پیدا می شود. شما باید کالری مورد نیاز خود را از غذاهای سالم و سبزیجات دریافت کنید نه غذاهای چرب و ناسالم مهمانی ها. اغلب افراد قبل از مهمانی وعده های غذایی را حذف می کنند و فکر می کنند بدین طریق می توانند در مهمانی هر چه خواستند بخورند و بیشتر از مقدار کالری روزانه هم مصرف نکرده باشند. اما اغلب در مهمانی ها به دلیل گرسنگی زیاد سراغ غذاهای ناسالم می روند و بیشتر از مقدار مورد نیاز مصرف می کنند.

2

بشقاب خود را با میوه و سبزیجات پر کنید. به نسبت های بشقاب خود توجه کنید. اگر می خواهید چاق نشوید سهم میوه و سبزیجات را در بشقاب به نصف افزایش دهید. یک ربع از بشقاب سهم کربوهیدرات ها و ربع آخر سهم پروتئین و گوشت است. اول این مواد را مصرف کنید تا تمایل شما برای مصرف هله هوله و مواد چرب روی میز کاهش پیدا کند.

3

دور میز دسر مراقب خود باشید. غیرمنطقی است که از شما بخواهیم سراغ دسرها نروید. اما می تواند از هر دسر تنها کمی بچشید. مثلا به جای یک برش کیک، یک سوم آن را بردارید و سایر دسرها را در حد یک یا دو قاشق امتحان کنید. به یاد داشته باشید که بعد از قاشق دوم شما دیگر مزه ی آن خوراکی را به خوبی اول حس نمی کنید بلکه تنها در حال انباشت کالری هستید. سراغ دسرهایی بروید که چربی و کالری کمتری دارند. دسرهای خامه ای و پر شکر انتخاب خوبی در طول تعطیلات نیستند.

بخوانید:  چگونه مواد مراقبت از پوست مضر و سمی را تشخیص دهیم

4

مراقب نوشیدنی ها باشید. نوشیدنی ها در هر مهمانی دعوت هستند. اغلب مردم به نوشیدنی به عنوان ماده ای چاق کننده فکر نمی کنند، در حالی که یک لیوان شربت، آبمیوه، نوشابه ی الکلی، قهوه یا هات چاکلت مقدار زیادی کالری دارد و به سرعت شما را چاق می کند. کمی خود را کنترل کنید و نوشیدنی های کم کالری تر مانند چای و قهوه مصرف کنید.

5

مراقب سالادها باشید. سالاد معادل لاغری نیست. سس سالاد بسیار چاق کننده است. اگر به مصرف سالاد تمایل دارید، ظرف خود را با کمی آبلیمو یا سرکه طعم دار کنید.

6

تعاملات اجتماعی را به خوردن و آشامیدن اولویت دهید. مهمانی محلی برای دید و بازدید و صحبت است. سعی کنید در صحبت ها وارد شوید و با افراد خوش و بش کنید. پیشنهاد به راه انداختن یک بازی و تفریح نیز راه خوبی برای پرت کردن حواس از خوراکی های وسوسه برانگیز است.

7

در طول تعطیلات مراقب پخت و پز خود باشید. آسایش و فراغت موقتی از کار باعث تمایل به پخت غذاهای سنگین تر و خوشمزه تر می شود. به مصرف روغن خود دقت کنید و سعی کنید از روغن های گیاهی مانند زیتون استفاده کنید. مواد غذایی کبابی بر سرخ کردنی ارجح هستند و البته مناسب حال تعطیلات نیز هست. در درست کردن کیک و دسر نیز احتیاط کنید. به جای آرد سفید از آرد کامل غلات استفاده کنید. در دسرها به جای خامه و شکر از میوه و شربت های طبیعی بیشتر استفاده کنید.

بخوانید:  چگونه سرعت دویدنمان را افزایش دهیم

8

مراقب چشیدن های خود باشید. اغلب افراد مقدار کالری گازهای کوچک خود را حساب نمی کنند. اما در آخر روز مقدار زیادی کالری اضافی تنها به خاطر چشیدن مواد غذایی متنوع به رژیم خود افزوده اند. برای مثال تکه ای کیکی که پخته اید، می افتد. شما آن را می خورید و 30 کالری دریافت می کنید. دوستتان به دیدن شما می آید و یک جعبه شکلات به همراه می آورد. یک شکلات می خورید و 80 کالری دریافت می کنید. در هنگام سرخ کردن سیب زمینی ها از سر بیکاری چند تایی را می خورید. همین طور پیش بروید آخر شب 500 تا 800 کالری اضافه تر دریافت کرده اید.

9

از وسوسه دور شوید. اغلب مردم آخر تعطیلات متوجه می شوند که بیشتر شیرینی و شکلات ها را خودشان خورده اند تا مهمان. ندیدن شیرینی شانس نخوردن آن را هم افزایش می دهد. به جای اینکه شیرینی و شکلات ها را دم دست روی میز قرار دهید، آنها را در کمدی بالای کابینت بگذارید و هر بار که مهمان آمد سرو کنید.

بخوانید:  چگونه به دکوراسیون حمام هویت دهیم

10

غذاهای آماده را محدود کنید. مقدار کالری غذاهای رستورانی و فست فود بیشتر از منزل است. بهتر است قبل از گشت و گذار فکری برای ناهار و شام بکنید و آن را در خانه آماده کنید.

مراجع http://www.wikihow.com/Avoid-Holiday-Weight-Gain همین‌طور بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه از افزایش وزن در تعطیلات جلوگیری کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..