تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معرفی برنامه DynamicSpot؛ ابزاری برای افزودن جزیره پویا آیفون به گوشی‌های اندرویدی

احتمالا مطلع هستید که اپل با معرفی نسخه‌های پرو و پرو مکس سری آیفون 14 از قابلیت جدیدی تحت عنوان جزیره پویا (Dynamic Island) رونمایی کرده است که می‌تواند ظاهر پانچ دوربین سلفی را بهبود ببخشد و برخی امکانات جانبی هم برای آن در نظر گرفته است. اکنون کاربران محصولات اندرویدی هم می‌توانند به کمک برنامه DynamicSpot چنین قابلیتی را به دستگاه‌های خود اضافه کنند.

اگرچه اپل به تازگی به سراغ پانچ برای دوربین سلفی در برخی مدل‌های سری آیفون 14 رفته است؛ اما بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه‌های اندرویدی از جمله سامسونگ، چنین طراحی را در محصولات سال‌های اخیر خود مورد استفاده قرار داده‌اند. به همین دلیل اضافه کردن ویژگی جزیره پویا به گوشی‌های اندرویدی چندان امر دشواری نخواهد بود و تنها استفاده از یک اپلیکیشن متناسب مثل برنامه DynamicSpot می‌توان این کار را انجام داد. در ادامه به سراغ معرفی امکانات اپ گفته شده و روش استفاده از آن خواهیم پرداخت.

قابلیت‌های برنامه DynamicSpot

ویژگی جزیره پویا، مجموعه‌ای از پیکسل‌های شناور در قسمت بالایی نمایشگر آیفون 14 پرو و پرو مکس است که حسگرهای جلویی شامل دوربین سلفی و فیس آی‌دی در آن قرار گرفته است. این قسمت که با پیکسل‌های خاموش نمایان می‌شود، می‌تواند تا حدودی توجه‌ها را از حسگرها سلب کند. همچنین امکان تغییر اندازه آن و نمایش انیمیشن‌ها و اعلان‌‌ها هم در آن وجود دارد و امکان تعامل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. شایان ذکر است که برای بهره‌مندی از قابلیت گفته شده، به نمایشگرهایی با پنل OLED نیاز است؛ زیرا چنین صفحه نمایش‌هایی می‌توانند با خاموش کردن پیکسل‌ها، رنگ مشکی عمیق‌تری در مقایسه با پنل‌های LCD ایجاد نمایند.

اکنون توسعه‌دهندگان انجمن XDA Developers موفق شده‌اند تا برنامه‌ای تحت عنوان DynamicSpot در اختیار کاربران اندروید قرار دهند تا جزیره پویا را به دستگاه‌های خود بیاورند. واضح است که این اپ بهترین نتیجه را در گوشی‌هایی خواهد داشت که در کنار پنل OLED از طراحی پانچی دوربین سلفی (مثل پیکسل 6 گوگل و گلکسی S22 سامسونگ) نیز بهره می‌برند. توسعه‌دهنده این اپ، Jawomo است که در گذشته نیز برنامه‌های او را در مطلب «جعبه ابزار: اپلیکیشن‌هایی برای افزایش بهره‌وری و ریمپ دکمه‌های گوشی» معرفی کرده‌ایم.

پس از دانلود و نصب برنامه گفته شده (لینک دانلود رسمی در انتهای مطلب)، متوجه می‌شوید که یک حاشیه سیاه رنگ در اطراف دوربین سلفی دستگاه اندرویدی شما ایجاد می‌شود. همچنین می‌توانید یا یکبار لمس طولانی آن، اقدام به بزرگ کردن اندازه کنید؛ درحالی که لمس کوتاه این قسمت موجب باز شدن برنامه مرتبط با آیکن یا نوتیفیکیشن می‌شود. البته از قسمت تنظیمات اپلیکیشن می‌توانید نحوه تعامل با آن را تغییر دهید و رویه اشاره شده را معکوس کنید.

شایان ذکر است که در اولین استفاده از برنامه DynamicSpot باید برخی مجوزهای ضروری از جمله دسترسی به نوتیفیکیشن‌ها را برای عملکرد صحیح به آن بدهید. همچنین توصیه می‌شود تا حالت ذخیره انرژی دستگاه خود را خاموش کنید تا از متوقف کردن اجرای اپ در پس‌زمینه جلوگیری شود. توسعه‌دهنده آن اعلام کرده است که این برنامه به صورت مستقیم به اینترنت متصل نمی‌شود که خبر بسیار خوبی برای حفظ حریم شخصی کاربران محسوب می‌شود؛ اما عدم دسترسی به سایر مجوزها مثل بلوتوث و GPS نشان می‌دهد که امکان نمایش اعلان‌های مرتبط با آن‌ها وجود نخواهد داشت.

شایان ذکر است که اپلیکیشن DynamicSpot هنوز در مرحله دسترسی اولیه قرار دارد؛ اما با این حال هنوز امکانات خوبی مثل پشتیبانی جداگانه از عناوین نصب شده روی دستگاه و تعریف عملکردهای سریع برای برخی از آن‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. رابط کاربری داخلی آن هم ساده و چشم‌نواز طراحی شده است و کاربران می‌توانند به آسانی محل قرارگیری جزیره پویا را با توجه به دوربین سلفی خود تغییر دهند.

متاسفانه در داخل اپ، خبری از اسلایدر برای تنظیم موقعیت افقی جزیره پویا وجود ندارد؛ در نتیجه امکان استفاده از آن در بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی میان‌رده مثل وان پلاس نورد 2 که از دوربین سلفی در گوشه نمایشگر بهره می‌برند، وجود ندارد. همچنین برخی از قابلیت‌ها مثل تغییر زمان بزرگ ماندن پس از دریافت نوتیفیکیشن، هشدار هنگام کاهش شارژ باتری به زیر ۱۵ درصد، اعلان اتمام فرایند شارژ شدن، نحوه عملکرد هنگام خاموش شدن صفحه و نمایش در لاک اسکرین تنها محدود به نسخه پولی می‌شود.

جمع‌بندی

به طور کلی اپلیکیشن DynamicSpot با توجه به زمان بسیار کوتاه صرف شده برای توسعه آن، از عملکرد قابل قبولی برخوردار است؛ با این حال به دلیل آزمایشی بودن این نسخه ممکن است برخی از کاربران با باگ‌ها و مشکلاتی در حین استفاده از آن مواجه شوند. برای مثال هنگام شروع کار با آن، نوتیفیکیشن‌های پیش‌فرض دستگاه به شکل خودکار خاموش نمی‌شوند و برای غیر فعال کردن آن‌ها باید به صورت دستی اقدام کنید. البته نسخه پرو از چنین قابلیتی بهره‌مند است؛ اما نیازی به پرداخت هزینه برای این کار وجود ندارد و با رفتن به تنظیمات نوتیفیکیشن دستگاه می‌توانید آن‌ها را خاموش کنید تا جزیره پویا به درستی نمایش داده شود.

در نهایت باید گفت که برنامه DynamicSpot گزینه مناسبی برای آوردن قابلیت جدید آیفون به دستگاه‌های اندرویدی است؛ اما نباید انتظار امکانات و پایداری iOS را از آن داشته باشید. بدون شک محصولی که توسط توسعه‌دهندگان شخص ثالث و در زمان کوتاهی ساخته شده است، توان رقابت با نمونه ساخت اپل را ندارد. البته انتظار می‌رود در محصولات اندرویدی آتی شاهد اضافه شدن چنین ویژگی از سوی سازندگانی مثل شیائومی باشیم که قطعا از عملکرد و امکانات بهتری برخوردار خواهد بود.

دانلود رایگان برنامه DynamicSpot برای اندروید سازنده: Jawomo قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: ابزارهای کاربردی سیستم عامل: اندروید حجم: ۳ مگابایت زبان: انگلیسی گوگل‌پلی سوالات متداول درباره اپلیکیشن DynamicSpot برنامه DynamicSpot چه قابلیتی دارد؟

اپلیکیشن DynamicSpot می‌تواند حالتی مشابه با جزیره پویای آیفون 14 را به دستگاه‌های اندرویدی بیاورد.

اپلیکیشن DynamicSpot برای چه دستگاه‌هایی کاربرد دارد؟

این برنامه را می‌توان در دستگاه‌های اندرویدی با پنل صفحه نمایش OLED و دوربین سلفی پانچی در وسط مثل گلکسی S22 سامسونگ و پیکسل 6 سامسونگ استفاده کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معرفی برنامه DynamicSpot؛ ابزاری برای افزودن جزیره پویا آیفون به گوشی‌های اندرویدی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..