تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امن ترین صندلی هواپیما در صورت سقوط کدام است؟ چرا؟ + ویدیو

سقوط هواپیما چیزی نیست که کسی بخواهد قبل از سوار شدن به پرواز به آن فکر کند. اما به هر حال احتمال آن به ذهن ما می رسد. در سال ۲۰۱۲، گروهی از دانشمندان شرایط سقوط یک بوئینگ ۷۲۷ (Boeing 727) را در مکزیک بازسازی کردند تا صندلی هایی را که بیشترین شانس زنده ماندن را داشتند آزمایش کنند.امن ترین صندلی و ردیف در هواپیما برای نشستن کدام است؟آزمایش موفقیت آمیز بود و به دانشمندان داده های زیادی برای مطالعه و تجزیه و تحلیل داد. ماموریت آنها تبدیل این یافته ها به درس هایی بود که می تواند روزی جان انسان ها را نجات دهد.

این آزمایش کجا و توسط چه افرادی انجام شد؟

امن ترین صندلی و ردیف در هواپیما برای نشستن کدام است؟خطرناک ترین قسمت این آزمایش در واقع سقوط هواپیما بود. این کار توسط تیمی از خلبانان آزمایشی سابق ایالات متحده انجام شد. اولین وظیفه آنها این بود که محل مناسب سقوط را پیدا کنند. ماه ها طول کشید تا تیم تحقیق، مکان مناسب را پیدا کند. در بستر خشک شده دریاچه، لاگونا سالادا در مکزیک، جایی که زمین مسطح و بدون سکونت بود، آنها سقوط بوئینگ ۷۲۷ را بازسازی کردند.امن ترین صندلی و ردیف در هواپیما برای نشستن کدام است؟این تیم، مکزیک را انتخاب کرد، چراکه ایالات متحده اجازه انجام این آزمایش را نداد. یک تیم سه نفره در کابین هواپیمای بوئینگ ۷۲۷، خطرناک ترین کار را در این آزمایش داشتند. این هواپیما توسط یک خلبان سابق ۷۲۷ به نام کاپیتان جیم باب اسلوکام هدایت می شد که آخرین نفری بود که هواپیما را ترک کرد. کل تیم خلبانان با چتر نجات از این پرواز یک طرفه دراماتیک خارج شدند.

ایمن ترین صندلی های پرواز در صورت سقوط هواپیما کدامند؟

امن ترین صندلی و ردیف در هواپیما برای نشستن کدام است؟این آزمایش، داده‌های زیادی را در مورد صندلی‌هایی ارائه کرد که می‌توانستند امن‌ترین باشند. با بررسی فاصله لاشه هواپیما و محدوده آوار، محققان دریافتند که صندلی ۷A بوئینگ ۷۲۷، تقریباً ۱۵۰ متر از نقطه سقوط هواپیما پرتاب شده است. کابین خلبان به طور کامل از بقیه بدنه جدا شده و پرتاب شده بود. نوک هواپیما کنده شده و به سمت عقب حرکت کرده بود و این وضعیت باعث شده بود که چند ردیف جلویی با دوازده برابر نیروی گرانش، خطرناک ترین ضربه را متحمل شوند. بنابراین، یافته اصلی این بود که مسافران نزدیک به نقطه شکست هواپیما، هر کجا که باشد، احتمالاً در همان ابتدا از بین می‌روند.

امن ترین صندلی و ردیف در هواپیما برای نشستن کدام است؟هیچ دو تصادفی شبیه هم نیستند. زنده ماندن، بستگی زیادی به قسمتی از هواپیما دارد که اول می شکند. در این آزمایش ردیف ۷ و جلو خطرناک ترین بودند. ردیف ۸ و پشت با ضربه های عمودی زیاد احتمال آسیب دیدگی جدی داشتند اما می توانستند زنده بمانند. با این حال، مسافران در عقب هواپیما، بهترین شانس را داشتند که بدون هیچ آسیب جدی بیرون بروند. نشستن در پنج ردیف نزدیک به هر خروجی، بهترین شانس را برای تخلیه سریع‌تر مسافران می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

چرا هواپیماهای مسافربری از میان ابرها حرکت نمی کنند؟

چرا همیشه از در سمت چپ هواپیماها برای تردد مسافرین استفاده می شود؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امن ترین صندلی هواپیما در صورت سقوط کدام است؟ چرا؟ + ویدیو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..