تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هزینه 115 میلیارد تومانی دولت برای تجهیز امکانات آموزشی اصفهان

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان

به گزارش ایکنا، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان، امروز، دوم مهرماه در آیین بازگشایی و نواختن زنگ آغاز مدارس در هنرستان ابوذر اصفهان حضور یافت و اظهار کرد: اگر امروز به هنرستان ابوذر، «شهیدستان» بگوییم، کار گزافی نکرده‌ایم. ۱۱۰ شهید دفاع مقدس متعلق به این هنرستان، پنج هزار و 600 دانش‌آموز شهید در استان اصفهان و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در سراسر کشور، خود جلوه‌ای از شکوه نظام تعلیم و تربیت در ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: توفیقاتی که جمهوری اسلامی در ۴۳ سال اخیر برای خود فراهم کرده و در جایگاه الگو برای بسیاری از ملت‌های مستضعف دنیا قرار گرفته است، نمی‌تواند بدون اشاره به این جلوه ایثار و شهادت معنا شود.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت تعلیم و تزکیه در کنار یکدیگر، بیان کرد: ضروری است در مسیر آموزش، جایگاه ویژه‌ای برای تربیت تعریف کنیم. علم همراه با ادب، تزکیه و تربیت، از مقوله‌های راهبردی ساحت آموزش و پرورش است و همه ما می‌دانیم که در علم‌آموزی، تربیت و تزکیه بر آموزش مقدم است.

وی با تأکید بر اینکه اگر تزکیه اتفاق نیفتد، علمی که به سینه دانش‌آموز منتقل می‌شود، نافع نخواهد بود، گفت: علم تا جایی مؤثر است که بخشی از ساحت تزکیه در دل و جان دانش‌آموز رسوخ و با شئونات رفتاری وی پیوند برقرار کرده باشد.

مرتضوی تصریح کرد: در بعد تربیتی باید دانش‌آموزان را به سمتی هدایت کنیم که وجود آنها با مؤلفه‌های هویتی اسلامی و ملی رشد پیدا کند. اگر برای دانش‌آموزی، احترام به والدین، خانواده و معلم تعریف نشد و پرداختن به مسائل جامعه را در اولویت خود قرار نداد، این دانش‌آموز رشدیافته نیست و ما وظیفه تعلیم و تربیت را درست انجام نداده‌ایم.

وی اضافه کرد: اگر دانش‌آموزی نسبت به مردم خود احساس دغدغه نکند، هر پرچمی که بالا برود، به دنبال آن حرکت کند و از مؤلفه‌های هویتی خود تهی شود، مسیر را گم کرده است. در نتیجه، هر لباسی را بر تن او می‌پوشانند و برده هر مسلکی خواهد شد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: دانش‌آموزان ما باید بدانند هر صندلی و نیمکتی که بر آن تکیه می‌زنند، جایگاه یک شهید بوده و به همین دلیل، با ارزش و قابل احترام است.

وی به بازگشایی مدارس بعد از تعطیلی‌های مکرر کرونایی اشاره کرد و افزود: فراگیری ویروس کرونا باعث شد تا ساحت آموزش به فضای مجازی منتقل شود. این مسئله قطعاً آثاری مثل افت تحصیلی و جدایی دانش‌آموزان از مدارس را در پی داشته است. از همین رو، رئیس‌جمهور دستور داد که آموزش و پرورش همت خود را برای بازگشایی مدارس و آموزش حضوری به‌کار گیرد و در همین مسیر تلاش شد تا اعتبارات خوبی برای تعمیر و تجهیز مدارس با همت دولت و خیران در نظر گرفته شود.

مرتضوی با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ واحد آموزشی در استان، واحد‌های جدید محسوب می‌شوند، بیان کرد: دولت برای تجهیز و فراهم کردن امکانات و تجهیزات آموزشی استان اصفهان، نزدیک به 115 میلیارد تومان هزینه کرده است که جای تشکر و قدردانی دارد.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هزینه 115 میلیارد تومانی دولت برای تجهیز امکانات آموزشی اصفهان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..