تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قیمت‌ها در بازار راکد خودرو افزایشی شد

افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو در شرایطی است که از یک جهت مرحله سوم قرعه‌کشی خودرو در سامانه یکپارچه برگزار شد و از طرف دیگر، بنا به اعلام قبلی مسئولان،‌ تا پایان شهریورماه شرکت‌های واردکننده خودرو مشخص خواهد شد و آذرماه اولین گروه از خودروهای وارداتی به کشور می‌رسد، با اینحال عدم انتشار جزییات دقیق واردات و افزایش نرخ ارز طی روزهای اخیر، زمینه را برای افزایشی شدن قیمت خودرو فراهم آورده است.

این در حالی است که شاهد افزایش نرخ ارز هستیم و همین امر به‌ خودی خود کافی بود تا قیمت هیوندای سانتافه در گروه خودروهای خارجی پریمیوم با 20 میلیون‌ تومان افزایش به 3 میلیارد تومان برسد. خودرویی که تنها پس از چند ماه از کانال قیمت 2 میلیارد تومان خارج شده و وارد فاز جدید قیمت شده است.

همچنین در گروه خودروهای خارجی لوکس نیز فولکس پاسات با افزایش قیمت 60 میلیون‌ تومانی در بازار روند صعودی محسوسی را تجربه کرد تا بازار این دسته از خودروها از افزایش قیمت خودرو بی‌نصیب نباشد. همچنین نکته قابل تامل در بازار خودروهای داخلی، افزایش بهای تمام خودروهای این گروه به‌ شکل مطلق بود و هیچ مدلی در این گروه در روز گذشته کاهش قیمت را تجربه نکرد.

در گروه خودروهای چینی نیز مطابق با آن‌چه در چند روز اخیر شاهد بودیم، تنها خودرویی که با افت قیمت 10 میلیون ‌تومانی در بازار آزاد مواجه شد، لاماری ایما بود که به این شکل بهای آن به‌ یک ‌میلیارد و 300 میلیون ‌تومان رسید. در روز گذشته خودروهای داخلی علاوه ‌بر ثبات قیمت در برخی مدل‌ها با افزایش بهای یک تا 13 میلیون ‌تومانی همراه بودند. جایی که سمند EF7 دوگانه با افزایش قیمت 13 میلیون‌ تومانی بیشترین تغییر را در گروه خودروهای داخلی داشت و رکورد تغییر بها را در این گروه شکست.

خودروهای چینی نیز علاوه‌ بر کاهش قیمت برخی مدل‌ها با افزایش بهای دو تا 7 میلیون‌ تومانی همراه بودند. شاخص‌ترین خودرو در این گروه دیگنیتی بود که با 7 میلیون‌ تومان افزایش قیمت، بهای آن به ‌یک‌ میلیارد و 250 میلیون ‌تومان رسید. اما در طرف دیگر بازار خودروهای خارجی حضور دارند و در این بخش مدل‌های خارجی پریمیوم در بازار علاوه‌ بر ثبات قیمت در برخی مدل‌ها، با افزایش بهای 5 تا 50 میلیون‌ تومانی همراه بودند. جایی که بهای مزدا 3 با 5 میلیون‌ تومان افزایش به‌ یک ‌میلیارد و 475 میلیون‌ تومان، هیوندای آزرا با 50 میلیون‌ تومان افزایش به 3 میلیارد و 650 میلیون ‌تومان و هیوندای سانتافه با 20 میلیون‌ تومان افزایش قیمت، بعد از مدت‌ها 3 میلیارد تومان خرید و فروش شد. همچنین در این گروه نیز سیتروئن C3 تنها خودرویی بود که افت قیمت را تجربه کرد و با سقوط 20 میلیون ‌تومانی در بازار آزاد، بهای آن به یک‌ میلیارد و 340 میلیون‌ تومان رسید. در گروه خودروهای خارجی لوکس نیز علاوه ‌بر ثبات قیمت در اکثر مدل‌ها، فولکس پاسات با افزایش قیمت 60 میلیون ‌تومانی در بازار، 3 میلیارد و 350 میلیون‌ تومان معامله شد.
همچنین سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌ داران خودروی تهران در مورد افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو گفت: بازار خودروی کشور همچنان در وضعیت رکود به سر می‌برد. در حال حاضر می‌توان گفت که وضعیت بازار نسبت به یک ماه گذشته تغییری نکرده است. خودروهایی که در این یک ماه با کاهش جزئی همراه بودند، مجدد با جهش قیمت همراه شدند. سطح معاملات تقریبا به صفر رسیده و هیچ خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد. هنوز خبری از ورود خودروهای خارجی منتشر نشده است و مردم در خریدهای خود دست نگه داشته‌اند. در نتیجه، به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز همین روند ادامه داشته باشد.

او در رابطه با تاثیر واردات بر قیمت خودروهای موجود در بازار اعلام کرد: به دلیل اینکه هنوز مشخص نیست که خودروهای وارداتی با چه قیمتی قرار است در بازار عرضه شوند، نمی‌توان گفت که کدام خودروها با آزادسازی واردات ارزان می‌شود. باید منتظر جزئیات دقیق واردات بمانیم تا بتوانیم تاثیر آن را بر قیمت خودروهای موجود در بازار خودرو کشور را بررسی کنیم.

مطابق با آن‌چه چند روز گذشته شاهد آن بودیم، افزایش قیمت خودرو در بازه زمانی یاد شده هم‌ زمان بود با نوسان زیاد نرخ ارز. جایی که قیمت دلار با 31 هزار و 950 تومان در بازار کار خود را آغاز کرد و در ادامه بعد از آن‌ که در ساعاتی از روز به‌ پایین‌ترین میزان خود یعنی 31 هزار و 670 تومان رسید، دوباره در یک سیر صعودی تا 31 هزار و 850 تومان پیش رفت و در ساعات پایانی روز به‌ قیمت 31 هزار و 700 تومان معامله شد و به ‌این شکل به‌ کار خود پایان داد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قیمت‌ها در بازار راکد خودرو افزایشی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..