تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نخست وزیر یونان خطاب به مردم ترکیه: ما دشمن شما نیستیم

ایسنا: نخست وزیر یونان رهبری ترکیه را به تضعیف صلح و ثبات در منطقه مدیترانه شرقی متهم کرده و به مردم این کشور اطمینان داد که یونان تهدیدی علیه ترکیه نیست.

یونان و ترکیه که از اعضای ناتو هستند اما دشمنی دیرینه‌ای با یکدیگر دارند چندین دهه است که بابت مسائل مختلفی شامل منابع انرژی در دریای مدیترانه شرقی، پرواز بر فراز حریم هوایی دریای اژه و وضعیت جزایر نظامی‌زدایی شده و قبرس دو پاره درگیری دارند.

کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: به نظر می‌رسد که رهبری ترکیه تعلق خاطر عجیبی نسبت به یونان دارد. آنها تهدید کردند که ترکیه اگر تصمیم بگیرد، شبیخون می‌زند. این لحن صحبت یک مهاجم است.

وی ادامه داد: از همینجا از سازمان ملل مایلم به مردم ترکیه به صورت مستقیم اعلام کنم که یونان هیچ تهدیدی علیه کشور شما نیست. ما دشمن شما نیستیم. اجازه دهید به جلو پیش برویم.

تنش‌های مدت‌دار بین دو کشور اخیرا باز هم شدت گرفته است. یونان در ماه جاری میلادی بابت اظهارات پر تنش رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به سازمان ملل و ناتو شکایت برده بود.

اردوغان با اشاره به رفتارهای یونان نسبت به پناهجویان و اشغال جزایر واقع در دریای اژه که وضعیت غیرنظامی شده دارند توسط این کشور، دولت آتن را به جنایت علیه بشریت متهم کرده است.

نخست وزیر یونان همچنین با بیان اینکه کشورش از سوی کسی مورد آزار و اذیت قرار نمی‌گیرد، افزود: اوکراین تنها کشور در اروپای پس از جنگ نیست که هدف حمله قرار گرفته و قبرسی‌ها هم از ۱۹۷۴ در نتیجه حمله غیرقانونی ترکیه جدا افتاده‌اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نخست وزیر یونان خطاب به مردم ترکیه: ما دشمن شما نیستیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..