اینستاگرامی ها

پکیج تبلیغاتی

اطلاعــیه پرتال تفریحی خبری نیوزس در جهت ثبت در س


مطالب مهم

»اخبار سپاه و داعش و سوریه » حمله مجلس » سریال عاشقانه » سریال شهرزاد » سهام عدالت » فال وطالع بینی امروز » عکس های لورفته ...

تبلیغات

سایت نیازمندی های بازارچه 96




زیباجو : خورشت کرفس با طرز پخت رژیمی

در این پست از سایت همراه با عکسایران به شما طریقه ی درست کردن خورشت کرفس را آموزش میدهیم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

خورشت کرفس با طرز پخت رژیمی خورشت کرفس,رژیمی,آشپزی,خورشت کرفس,خورشت کرفس با مرغ,خورش کرفس با لوبیا,خورش کرفس با نعنا جعفری,خورش کرفس بدون گوشت

 

تعداد : ۴ نفر

زمان پخت : ۴۵دقیقه

 

مواد لازم خورشت کرفس :

 

مواد لازم

اندازه

مقدار / کالری

ساقه کرفس

۵۰۰ گرم

۱۰۰ گرم / ۱۳ کالری

برگ کرفس، نعنا و جعفری

۴۰۰ گرم

نامشخص

مرغ

۳۰۰ گرم

۱۰۰ گرم / ۲۰۰ کالری

آبلیمو

نصف استکان

یک قاشق / ۵ کالری

پیاز

یک عدد متوسط

یک عدد / ۵ کالری

سیر

۲ حبه ( اختیاری )

۱۰۰ گرم / ۱۲۰ کالری

روغن زیتون

به مقدار لازم

۱۰۰ گرم / ۹۰۰ کالری

نمک

کمی کمتر از مقدار لازم

۱۰۰ گرم / ۰ کالری

 

طرز تهیه خورشت کرفس

*. مرغ را بعد از شستن نمک بزنید و همراه یک عدد پیاز و ۳-۴ لیوان آب به مدت ۳۰ دقیقه با حرارت ملایم بپزید تا تقریبا نیم پز شود.کرفس ها را بعد از پاک کردن و شستن به صورت نگینی ریز خرد کنید.

*. در محلول آب و نمک رقیق قرار دهید تا علاوه بر طعم دار و ترد شدن کاملا ضدعفونی شوند .برگ های کرفس را همراه نعنا و جعفری ساطوری کنید و کنار بگذارید .کرفس های خرد شده را آبکش کنید.

حتما بخوانید :   زیباجو : تونیک بارداری، خودتان در ده دقیقه آماده کنید!

*. در تابه ای مقداری روغن زیتون بریزید. صبر کنید تا کمی روغن زیتون گرم شود.کرفس های خرد شده را همراه با سبزی خرد شده داخل تابه بریزید، در صورت تمایل به استفاده از سیر، دو حبه سیر را داخل تابه رنده کنید.

*. مواد را با حرارت متوسط به مدت ۳-۵ دقیقه تفت دهید تا از حالت خامی خارج شوند و کمی نرم شوند؛ همچنین طعم ساقه کرفس و سبزیجات با هم مخلوط شود.

*. مقداری زرد چوبه به مواد اضافه کنید، مواد را هم بزنید و حرارت زیر تابه را خاموش کنید.پیاز را از داخل آب مرغ خارج کنید و محتویات تابه را به مرغ اضافه کنید. مقداری فلفل سیاه به خورشت اضافه کنید و در صورت نیاز ، یک تا دو لیوان آب بریزید.

*. حرارت زیر قابلمه خورشت را زیاد کنید تا خورشت به جوش بیاید و بعد حرارت را ملایم کنید، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید خورشت با حرارت ملایم و درب بسته به مدت ۳۰-۴۵ دقیقه کاملا جا بیفتد. طی این مدت چند بار به خورشت سر بزنید.

*. از اندازه بودن آب آن مطمئن شوید . ۱۰ دقیقه آخر طبخ آبلیمو یا چاشنی ترش مورد نظر را به خورشت اضافه کنید.خورشت را هم بزنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه آخر خورشت با درب باز بپزد .و در آخر نمک و فلفل و چاشنی را اندازه کنید.

 

نکته :

*. تناسب مقدار سبزی این خورشت بهتر است به این صورت باشد : ۵۰٪ برگ کرفس ، ۴۰٪ جعفری و ۱۰٪ نعنا.

*. می توانید به جای استفاده از آبلیمو، از مقداری آب نارنج استفاده کنید که ترشی کمتری دارد و کمتر باعث افت فشار خون می شود . در این صورت مقدار آب نارنج برای این مقدار مواد، حدود یک استکان است .

حتما بخوانید :   زیباجو : پای اسپاگتی؛ وسوسه کن�




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : خورشت کرفس با طرز پخت رژیمی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..