تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نخست وزیر لبنان: ایران از کمک ۶۰۰ هزار تُنی سوخت رایگان خبر داده

آفتاب‌‌نیوز :

«نجیب میقاتی» نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان ابراز امیدواری کرد که نشست‌های هفته آتی با میشل عون رئیس جمهور لبنان، تکلیف دولت را مشخص کند.

وی افزود: کشور به دولتی نیاز دارد که بتواند مشکلات را حل کند و امیدواریم که با همکاری با مجلس بتوانیم بر این مشکلات فائق آییم.

میقاتی در گفتگو با ام تی وی در نیویورک اعلام کرد: در تمامی دیدارها، اوضاع لبنان و چالش‌هایی که ما با آن روبرو هستیم را تشریح کردم.

وی اولویت کنونی این کشور را تعیین انتخابات ریاست جمهوری دانست و بر ضرورت برگزاری آن در موعد مقرر تاکید کرد.

میقاتی تاکید کرد که بحث ترسیم مرز دریایی در دیدارهایش از محور‌های اصلی بوده است.

وی از پیشرفته حاصل شده در این زمینه خبر داد.

میقاتی درباره پرونده برق هم تاکید کرد: ما همه تلاش خود را برای حل مشکل برق به کار می‌گیریم. ما نیاز به سوخت برای راه اندازی نیروگاه‌های برق داریم.

وی درباره کمک ایران گفت: ایران از کمک ۶۰۰ هزار تُنی خبر داده است، اما مشکل کوچکی وجود دارد که در دست بررسی است. این کمک رایگان و بدون شرط است و اگر موانع رفع شود ما از این موضوع استقبال می‌کنیم، زیرا ما به این کمک نیاز داریم.

شبکه «المنار» سه شنبه گذشته خبر داد که ایران به هیئت لبنانی در تهران موافقت خود را با تامین ۶۰۰ هزار تن سوخت برای لبنان در مدت ۵ ماه اعلام کرد.

از زمان اعلام این توافق، بسیاری از لبنانی‌ها با استفاده از هشتگ «شکراً_إیران» تشکر و قدردانی خود از جمهوری اسلامی ایران را ابراز کردند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه در این باره گفت: ایران بر مبنای خواست دولت لبنان اعلام آمادگی کرد که راهکار‌های کمک اقتصادی به لبنان را بررسی کند و در همین چارچوب گفتگو‌ها ادامه دارد. ما حتما آمادگی داریم در چارچوب منافع دو جانبه و حل مشکلات لبنان به این کشور کمک کنیم. گفتگو‌های ما در خصوص تامین انرژی در قالب یک بسته در حال مذاکره است و مسئله ارسال رایگان سوخت وجود ندارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نخست وزیر لبنان: ایران از کمک ۶۰۰ هزار تُنی سوخت رایگان خبر داده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..