تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روزیاتو: بحران پیری قاره سبز؛ جمعیت اروپا تا سال ۲۱۰۰ چقدر افزایش می یابد؟

انتظار می رود بسیاری از کشورها و مناطق مختلف جهان، شاهد جمعیتی به سرعت در حال پیر شدن باشند و اتحادیه اروپا نمونه قابل توجهی است. پیش بینی می شود تا پایان این قرن، بیش از ۳۰ درصد از جمعیت اروپا، ۶۵ سال یا بیشتر داشته باشند.رشد پیری در اروپا چقدر است؟ این تصویر از داده‌های یورواستات استفاده می‌کند و پیش‌بینی تغییر جمعیت اتحادیه اروپا را تا سال ۲۱۰۰ به تصویر می کشد. در اینجا توضیح می‌دهیم که چگونه این تغییر می‌تواند تاثیر بدی بر رشد اقتصادی این منطقه داشته باشد.

نسبت بازنشستگان و نیروی کار ۲۰۲۱ تا ۲۱۰۰
نمودار زیر، نسبت افراد ۶۵ سال و بالاتر که عموماً بازنشسته یا نیازمند درآمد تکمیلی هستند را در مقایسه با تعداد افرادی که در سن کار (۱۵-۶۴) هستند، اندازه گیری می کند.

رشد پیری در اروپا چقدر است؟ در سال ۲۰۲۱، نسبت وابستگی اتحادیه اروپا ۳۲ بود. این بدان معناست که به ازای هر ۱۰۰ نفر در سن کار، ۳۲ سالمند وجود داشت. پیش بینی می شود تا سال ۲۱۰۰ این نسبت به ۵۷ افزایش یابد.

تاثیر پیری جمعیت بر اتحادیه اروپا

به طور معمول، بازنشستگان، کار نمی کنند و برای تأمین مالی خود به حقوق بازنشستگی متکی هستند. بنابراین، هر چه جمعیت سالمندان بیشتر باشد، فشار بیشتری بر امنیت اجتماعی کشور وارد می‌شود.رشد پیری در اروپا چقدر است؟ با افزایش سن جمعیت، ممکن است مالیات ها برای پوشش هزینه های تورم افزایش یابد و کاهش جمعیت در سن کار یک کشور، نیز می تواند تأثیر قابل توجهی بر نوآوری و تجربه در کل نیروی کار داشته باشد.رشد پیری در اروپا چقدر است؟ به عنوان مثال، جمعیت ژاپن نیز به سرعت در حال پیر شدن است. به گفته صندوق بین المللی پول، این شرایط می تواند رشد تولید ناخالص داخلی سالانه این کشور را در ۳۰ سال آینده، یک درصد کاهش دهد.

علل اصلی پیری جمعیت

رشد پیری در اروپا چقدر است؟ ژاپن و اتحادیه اروپا تنها نقاطی در جهان نیستند که شاهد پیر شدن جمعیت خود هستند؛ کل جمعیت جهان در حال پیر شدن است. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، از هر شش نفر در سراسر جهان یک نفر تا سال ۲۰۳۰، ۶۰ ساله یا بیشتر خواهد بود. این پیر شدن جمعیت، به دو دلیل عمده رخ می دهد: کاهش نرخ باروری جهانی و افزایش امید به زندگی. برای کمک به کاهش خطرات ناشی از پیری جمعیت، دولت‌ها باید اطمینان حاصل کنند که سیستم‌های بازنشستگی آن‌ها برای افزایش امید به زندگی و رشد جمعیت مناسب است.

بیشتر بخوانید:

ادعای ایلان ماسک در مورد فروپاشی تمدن به دلیل کاهش جمعیت؛ آمارها چه می گویند؟

فاجعه‌ای برای حزب کمونیست؛ جمعیت چین تا سال ۲۱۰۰ یک میلیارد نفر کاهش می یابد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روزیاتو: بحران پیری قاره سبز؛ جمعیت اروپا تا سال ۲۱۰۰ چقدر افزایش می یابد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..