تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




منشور حقوق شهروندی، قانونگذاری جدیدی نیست/ بی‌اطلاعی از حقوق شهروندی عامل بسیاری از مشکلات در جامعه


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: منشور حقوق شهروندی خلاصه شده قانون اساسی و قوانین مختلف دیگر در ارتباط با این منشور است.

منشور حقوق شهروندی، قانونگذاری جدیدی نیست/ بی‌اطلاعی از حقوق شهروندی عامل بسیاری از مشکلات در جامعه"علیرضا رحیمی" نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه رونمایی از منشور حقوق شهروندی از سوی رئیس جمهور کمک بزرگی در جهت آگاهی‌بخشی به جامعه در راستای استیفا، پیگیری و تحقق حقوق شهروندان است، گفت: منشور حقوق شهروندی قانون‌گذاری جدیدی از سوی دولت نیست.

وی در ادامه افزود: موضوع مهم در این میان رویکرد آگاهی‌بخشی و افزایش اطلاع عمومی در حوزه حقوق شهروندی است.

رحیمی با اشاره به اینکه اغلب بندهای این منشور الهام گرفته و خلاصه شده قانون اساسی و قوانین مختلف دیگر در ارتباط با حقوق شهروندی است، تصریح کرد: منشور حقوق شهروندی متمایز و متفاوت از قانون اساسی نیست.

رحیمی گفت: برخی به اشتباه دنبال ضمانت اجرایی این منشور هستند اما این یک قانونگذاری جدیدی نیست که نیاز به ضمانت اجرایی داشته باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به اینکه با تحلیل بسیاری از مسائل در حوزه‌های اقتصادی، خانواده، اجتماعی، فردی، قوه قضاییه و یا مجریه می‌توان پی برد که بسیاری از مشکلات ناشی از عدم اطلاع مردم از حقوق شهروندی‌شان است، خاطرنشان کرد: منشور حقوق شهروندی مسیر بسیار مهمی را باز می‌کند تا از این پس تمامی دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های مدنی و NGO ها حساس شده و به سوی آگاهی‌بخشی مردم پیش بروند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «منشور حقوق شهروندی، قانونگذاری جدیدی نیست/ بی‌اطلاعی از حقوق شهروندی عامل بسیاری از مشکلات در جامعه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..