تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گروه‌های پر خطر نسبت به تزریق واکسن آنفولانزا اقدام کنند

ساعت: 13:10 منتشر شده در مورخ: 1401/06/30 شناسه خبر: 1898757

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ قریب به ۴ هزارو ۷۶ نفر تزریق واکسن آنفولانزا را انجام داده‌اند، گفت: از نظر تامین واکسن آنفولانزا و واکسیناسیون هیچ مشکلی نیست اما توصیه ما به تزریق واکسن در گروه‌های پر خطر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; مشهود تقی‌لو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه روند واکسیناسیون در استان پایین است و حتی دانش‌آموزانی که باید راهی مدرسه شوند کمتر از ۵۰ درصد تزریق واکسن داشته‌اند.

وی افزود: با آغاز بازگشایی مدارس سعی می‌شود تا با همکاری آموزش و پرورش به صورت حضوری و با اخذ رضایت والدین واکسیناسیون دانش‌آموزان را داخل مدارس به صورت تیم‌های سیار انجام دهیم اما در این راستا اجباری وجود ندارد.

این مسئول با بیان اینکه تعدادی از افراد بیماری کرونا می‌گیرند و به صورت سرپایی و بدون مراجعه به پزشک در عرض یک تا دو هفته بهبود می‌یابند، اذعان کرد: شدت شیوع بیماری در استان کاهش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ادامه با اشاره به آغاز فصل سرما و شیوع بیماری‌های رایج این فصل گفت: عفونت ویروسی شایعی که در این فصل وجود دارد بیماری آنفولانزا است؛ طبق دستورالعمل موجود واکسیناسیون در فصل پاییز انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ قریب به ۴ هزارو ۷۶ نفر تزریق واکسن آنفولانزا را انجام داده‌اند، تصریح کرد: از نظر تامین واکسن آنفولانزا و واکسیناسیون هیچ مشکلی نیست اما توصیه ما به تزریق واکسن به گروه‌های پر خطر است.

تقی‌لو خاطر نشان کرد: بیماران دیابتی، بیماران با مشکل ریه، مادران باردار، بیمارانی که سرطانی هستند و در مرحله درمان قرار دارند و کلا بیمارانی با ایمنی پایین باید این واکسن را تزریق کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گروه‌های پر خطر نسبت به تزریق واکسن آنفولانزا اقدام کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..