تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت توسعه مناسبات گردشگری بین کرمانشاه و عراق

محمدرضا سهیلی گفت: ما مشترکات فرهنگی و مذهبی بسیاری داریم که می‌تواند زمینه توسعه بیشتر این مناسبات شود.

ضرورت توسعه مناسبات گردشگری بین کرمانشاه و عراقبه‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و اطلاع رسانی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جعفر ستار الخزاعلی سر کنسول عراق در کرمانشاه با محمدرضا سهیلی دیدار کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه این مشترکات فرهنگی بسیار بیشتر است که می‌تواند به تعمیق روابط دو کشور کمک کند.
سهیلی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) نقطه وصل دو ملت است و افزایش سفر و تردد میان دو کشور می‌تواند اختلاف و مشکلاتی که رسانه‌های معاند به آن دامن می‌زنند را کم رنگ کند، گفت: این آمادگی را داریم که یک تفاهم‌نامه همکاری مشترک در حوزه گردشگری به ویژه توریسم سلامت با کشور عراق داشته باشیم.
او ادامه داد: کرمانشاه به عنوان یک استان چهار فصل شرایط ممتازی را در کشور دارد، در حالی که الان در قصرشیرین شاهد گرمای هوا هستیم، همزمان در شهرستان‌های سنقر و پاوه با فاصله زمانی چند ساعته شاهد هوای خنک هستیم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: در زمینه توریسم درمانی کرمانشاه قابلیت‌های بسیار ممتازی دارد و اخیرا بیمارستان حکیم و ماد با امکان خدمات‌دهی به بیماران عراقی در شهر کرمانشاه راه‌اندازی شده‌اند.
او افزود: پیشنهاد ما این است که یک تفاهم‌نامه همکاری برای بحث توریسم درمانی و توسعه شرکت‌های حمل و نقل مسافر میان استان کرمانشاه و طرف عراقی منعقد شود.
سهیلی گفت: اگر هماهنگی بین شرکت‌هایی که در دو طرف کار توریسم درمانی انجام می‌دهند، صورت گیرد بخش مهمی از مشکلات فعلی تبادل مسافر حل می‌شود.
او افزود: اگر هماهنگی‌های بیشتری در بحث حمل و نقل از مبادی مرزی انجام شود که شرکت‌های عراقی تا مرز و ما از مرز تا مرکز استان کار انتقال مسافران را انجام دهیم اتفاقات بسیار مثبتی شکل می‌گیرد.
وی گفت: امکانات حمل و نقلی را در مرز افزایش می‌دهیم که شرکت‌های حمل و تقل با قیمت مصوب و امکانات مناسب مسافران و بیماران عراقی را به مرکز استان و سایر نقاط کشور منتقل کنند.»
سهیلی افزود:از سرمایه‌گذاران عراقی دعوت می‌کنیم برای حضور در استان به ویژه در مناطق نزدیک به عراق در پروژه‌های گردشگری سهیم شوند.
او همچنین به توسعه پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه در آینده نزدیک با تکمیل مرمت باند اصلی فرودگاه و ایجاد شرکت اختصاصی هواپیمایی برای کرمانشاه و نیز راه‌اندازی خط ریلی جدید در استان برای سهولت تردد مسافران عراقی در استان کرمانشاه اشاره کرد.
جعفر ستار الخزاعلی سر کنسول عراق در کرمانشاه نیز با اشاره به رویداد بزرگ اربعین و میزبانی مردم عراق از زوار ایرانی، گفت: امام حسین (ع) نقطه مشترکی است که یک ارتباط عمیق میان دو کشور ایجاد کرده است و باید این اتفاق بزرگ و خدمات بسیار ارزشمندی که در آن ارائه می‌شود به خوبی در رسانه‌ها پوشش داده شود تا همه مردم دنیا از آن مطلع شوند.
الخزاعلی با اشاره به اینکه متاسفانه در این حوزه با ضعف رسانه‌ای مواجه هستیم، گفت: همه ما باید این تلاش را بکنیم که این رویداد عظیم تحت شعاع اقدامات رسانه‌ای مخالف قرار گیرد و این نقطه مشترک باعت تحکیم روابط دو کشور شود.
او در ادامه به حضور گردشگران عراقی در ایران اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود برای میزبانی مناسب از گردشگران عراقی در ایران شرایط مناسبی فراهم شود.
سر کنسول عراق در کرمانشاه، افزود: در بحث توریسم درمانی مشکلاتی وجود دارد که این ناهماهنگی‌ها رفع شود.
وی با بیان اینکه آماده توسعه همکاری‌های مشترک هستیم، افزود: اگر شرکت‌ها و ظرفیت‌های میزبانی استان کرمانشاه به ما معرفی شود، می‌توان هماهنگی‌های لازم برای توسعه گردشگری در دو طرف مرز را بهتر فراهم کرد.
الخزاعلی گفت: در زمینه اسکان به ویژه برای عامه مسافران عراقی مشکلاتی داریم که نیازمند همکاری بیشتر برای رفع آن هستیم.
وی با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی و همکاری‌های مشترک این مشکلات رفع شوند، گفت: سامان‌دهی نرخ‌ها، بحث حمل و نقل و تمدید اقامت برای ادامه درمان مسافران عراقی از جمله مواردی است که انتظار می‌رود به آن توجه شود.
سرکنسول عراق در کرمانشاه تاکید کرد: درصورت عقد تفاهم‌نامه همکاری و معرفی شرکت‌های مطمعن از سوی دو طرف برای تردد مسافران، مردم با امنیت و اطمینان خاطر بیشتری می‌توانند به دو کشور سفر کنند.
وی افزود: همچنین توسعه پرواز‌های استان کرمانشاه به شهر‌های مختلف ایران می‌تواند به حضور و تردد بیشتر گردشگران عراقی در استان کرمانشاه کمک کند.
الخزاعلی در پایان تاکید کرد: امیدواریم با توسعه مناسبات گردشگری و معرفی مناسب ظرفیت‌های استان کرمانشاه به ویژه در حوزه توریسم سلامت شاهد اتفاقات بسیار خوبی در آینده باشیم.
در این دیدار نماینده دفتر نمایندگی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، دبیر اول و مدیر بخش اداری کنسولگری عراق در کرمانشاه حضور داشتند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت توسعه مناسبات گردشگری بین کرمانشاه و عراق»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..