تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«حاجی بشیر» در مبادله با یک شهروند آمریکایی آزاد شد

به گزارش قدس آنلاین، «امیرخان متقی» وزیر خارجه دولت طالبان در مراسمی که به مناسبت آزادی «حاجی بشیر نورزی» از افراد نزدیک به «ملا محمد عمر» بنیانگذار و رهبر سابق طالبان در کابل برگزار شده بود اعلام کرد، حاجی بشیر با «مارک فرریکس» کهنه سرباز آمریکایی مبادله شده است.

متقی در ادامه نیز تأکید کرد آزادی حاجی بشیر، که از حامیان مالی اصلی طالبان بود، «می‌تواند فصل جدیدی بین افغانستان و آمریکا باشد، این می‌تواند دریچه جدیدی را برای گفتگو بین دو کشور باز کند».

وی همچنین تصریح کرد: این اقدام به ما نشان می‌دهد همه مشکلات از طریق گفت‌وگو حل می‌شود و از تیم‌های دو طرف که برای تحقق این امر زحمت کشیدند تشکر می‌کنم.

«سی‌ان‌ان» نیز به نقل از منابع گزارش داد «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا با خانواده فرریکس تماس گرفته و ضمن تأیید آزادی وی اعلام کرده که این کهنه سرباز در هواپیمایی عازم آمریکا است.

آمریکا در حالی حاجی بشیر را آزاد کرده است که این عضو ارشد طالبان در سال ۲۰۰۵ به اتهام قاچاق مواد مخدر در نیویورک دستگیر شده و توسط دادگاه آمریکا به حبس ابد محکوم گردیده بود.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بهمن ماه سال گذشته طی سخنانی در دومین سالگرد به گروگان گرفته شدن «مارک فرریکس» گفته بود: «طالبان قبل از اینکه بتواند در مورد آرزوهای خود برای مشروعیت فکر کند، باید فوراً مارک را آزاد کند».

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی به همین مناسبت گفته بود موضوع آزادی این گروگان آمریکایی در همه دیدارها با طالبان مطرح شده و تأکید شده است: مشروعیتی که طالبان به دنبال آن هستند، در حالی که آنها یک شهروند آمریکایی را گروگان نگه داشته‌اند، غیرممکن است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««حاجی بشیر» در مبادله با یک شهروند آمریکایی آزاد شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..