تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرح انگلیس برای جایگزینی مدرسان تایوانی به جای چینی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از گاردین، نمایندگان مجلس انگلیس در تلاش برای جایگزین کردن آموزگاران زبان چینی تحت حمایت پکن با مدرسان تایوانی، مذاکرات خود را با مقامات این جزیره آغاز کردند.

در حال حاضر، ۳۰ شعبه زیرمجموعه پروژه آموزشی کنفوسیوس (Confucius Institute‌)، به دانشجویان انگلیسی، زبان چینی ماندارین آموزش می‌دهد.

پروژه کنفوسیوس یک برنامه مشترک میان دانشگاه‌های کشور میزبان یعنی انگلیس و همتایان چینی آنها بوده و بنیاد آموزش بین‌المللی چینی(CIEF) مستقر در پکن آن را هماهنگ و بودجه مرتبط را تأمین می‌کند.

بر اساس اعلام گروه تحقیقات چین، بودجه تخصیصی به این پروژه در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۴، حدود ۲۷ میلیون پوند (۳۱ میلیون دلار) برآورد شده است.

گاردین در گزارش خود مدعی شده است که حالا لندن به‌دنبال تخصیص این بودجه به برنامه‌های جایگزین از جمله پروژه‌های پیشنهادی تایوان است و در همین راستا، گروهی از نمایندگان مجلس انگلیس از جمله آلیشیا کِرنز، قانونگذار برجسته و محافظه‌کار انگلیسی، برای اعزام آموزگاران زبان چینی از تایوان، با مقامات این جزیره وارد مذاکره شده است.

لیز تراس، نخست وزیر جدید انگلیس در سال ۲۰۱۴ و زمانی که وزیر آموزش این کشور بود، پروژه کنفوسیوس را مورد تحسین قرار داد و گفته بود که این پروژه در انگلیس «پیشرفت قابل توجهی» داشته و تاکید کرده بود که به منظور تداوم پیشرفت آن در این کشور، «زیرساختی قوی برای زبان ماندارین فراهم خواهد آورد.» (چینی ماندارین، گروهی از زبان‌های چینی است که در قسمت‌های شمالی و جنوب غربی این کشور صحبت می‌شود. گویش پکنی به عنوان پایه و اساس چینی معیار، زیرمجموعه این زبان است.)

با این حال، به‌دنبال سرد شدن روابط انگلیس و چین و در بحبوحه حمایت‌های گسترده لندن از جزیره تایوان، این پروژه به شکلی فزاینده زیر ذره‌بین و نظارت قرار گرفته است.

منتقدان مدعی شده‌اند که پروژه کنفوسیوس فاقد آزادی بیان بوده و برای مقاصد جاسوسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نشریه تایمز، ماه گذشته مدعی شد که تراس قصد دارد تا چین را در زمره «تهدیدهای جدی» علیه انگلیس قرار دهد. او پیش‌تر، غول‌های فناوری چینی را «مخاطرات امنیتی» خوانده و خواستار ارسال تسلیحات بیشتر به تایوان شده بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرح انگلیس برای جایگزینی مدرسان تایوانی به جای چینی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..