تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم توجه به گردشگری فرهنگی/ گردشگری فرهنگی یک فرصت است

ساعت: 12:34 منتشر شده در مورخ: 1401/06/28 شناسه خبر: 1898248

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان:

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان گفت: گردشگری فرهنگی یکی از فرصت‌هایی است که می‌تواند علاوه بر منافع اقتصادی، زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی را در سطح شهر پوشش دهد بنابراین لازم است تا توجه بیشتری به این مسئله شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه گردشگری فرهنگی نقش مهمی در حفظ فرهنگ و تاریخ اجتماعات مختلف دارد، اظهار داشت: زمانی که سنت‌ها، جشن‌ها، آئین‌ها و باورها باز زنده شده و به مخاطبان امروزی معرفی دوباره می‌شود، می‌تواند به تقویت میراث فرهنگی و معنوی منجر شود که این امر سبب احیای الگوهای فرهنگی فراموش شده می‌شود و چهره دیگری به نسل امروز معرفی می‌کند.

وی افزود: گردشگری رویداد، گونه‌ای نوین از گردشگری فرهنگی و یکی از جاذبه‌های این نوع گردشگری برای شهرها است که با سایر انواع گردشگری در پیوند بوده و به نوعی معرف وجود فرهنگ و رفتار و آداب و رسوم خاص در منطقه و شهر است، به دلیل قدمت تاریخی و ارزش فرهنگی برای گردشگران از اهمیت خاصی برخوردار است.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان زنجان گفت: فعالیت‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری همچون نمایشگاه‌های عکس، کتاب، کنسرت‌ها، جشنواره‌های موسیقی، جشنواره‌های فیلم و فرهنگ بومی، جشنواره‌های خوراک و نوشیدنی، جشنواره‌های مذهبی از جمله رویدادهایی هستند که می‌توانند شاخص‌های گردشگری رویداد محسوب شده و در گردشگری فرهنگی نقش مهمی را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری رویدادهای بزرگ در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، هنری و ورزشی می‌تواند صنعت گردشگری را از حالت رکود خارج کند؛ گفت: شهر مملو از آئین‌های سنتی بوده که برای هر گردشگر از جذابیت لازم برخوردار است.

باقری تصریح کرد: برای توسعه این نوع گردشگری، علاوه بر وجود برنامه‌ریزی و مدیریت با توجه به اهداف و اصول توسعه پایدار گردشگری، حضور سرمایه گذار بخش خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است با این حال فعال کردن و توسعه صنعت گردشگری نیازمند مشارکت و همکاری‌های بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه در پویایی این فرآیند، بخش مهم دیگری که تأثیرگذار است؛ تبلیغات جاذبه‌های گردشگری است، بیان کرد: برگزاری رویدادها در کنار رشد و توسعه بسترهای گردشگری می‌تواند تا حد زیادی در تصویرسازی گردشگری شهری مؤثر واقع شود.

رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان گفت: صنعت گردشگری امروزه به قدری در توسعه اقتصادی و اجتماعی اهمیت دارد که اقتصاددانان آن را صادرات نامرئی نیز می‌نامند. با این وجود گردشگری فرهنگی، یکی از شاخه‌های مهم و تأثیرگذار در صنعت گردشگری و یکی از پررونق‌ترین گردشگری‌های گذشته و حال و یکی از فرصت‌هایی است که می‌تواند علاوه بر منافع اقتصادی، زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی را نیز پوشش دهد.

وی با بیان اینکه طبق آمار سازمان جهانی گردشگری، ۳۷ درصد گردشگری بین‌المللی با انگیزه فرهنگی است و به‌طور چشمگیری این فرایند در حال افزایش است، خاطر نشان کرد: از مزیت‌های گسترش گردشگری فرهنگی این است که فرهنگ جامعه میزبان را به دیگر جوامع و علاقمندان معرفی می‌کند و در راستای این معرفی باعث تقویت غرور و همبستگی جامعه میزبان و افزایش آستانه تحمل آنها در برابر فرهنگ‌های دیگر می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم توجه به گردشگری فرهنگی/ گردشگری فرهنگی یک فرصت است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..