تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا پیاده‌روی اربعین ثواب دارد؟

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حجت‌الاسلام والمسلمین بهاری، کارشناس مذهبی گفت: پیاده روی اربعین یک حرکت نمادین است که با حضور میلیون‌ها عاشق اباعبدالله(ع) برگزار شود و می‌تواند پیام‌های مهمی را در بر داشته باشد. درس‌های زیادی از کربلا را به انسان‌هایی که از دل و جان آماده‌اند، بیاموزد. این مسیر بیش از هرچیز یادآور ستمی است که در مسیر شام بر حضرت زینب(س) و یادآور چگونگی شجاعانه ایستادن در برابر دشمنان اسلام است.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین، خوشا به حال زائرانی که پس از یک پیاده‌روی عاشقانه گنبد مولا و سیدسالار شهیدان را با چشمانی که ناخودآگاه از اشک پر شده، خواهند دید و خوشا به حال کسانی که خستگی راه را با فریادهای «یاحسین» از تن‌شان به در خواهند کرد.

او گفت: زیارت امام حسین (ع) به هر شکل و با هر وسیله‌ای که باشد برای انسان ارزشمند و لذت بخش است حال اگر پیاده به این سفر معنوی برویم که ثوابش بیشتر و ارزش آن هم بالاتر است؛ چراکه به این وسیله عشق و ارادت خود را بیشتر نشان می‌دهیم. در احادیث دینی از امام صادق(ع) نقل شده که ایّام زیارت حضرت امام حسین علیه السّلام جزء طول عمر زائر شمرده نشده و از اجل‌شان محسوب نمی‌‌گردد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: میزبانان نیز منتظرند تا به مسافران‌شان از هر سن و سال، و هر قوم و طایفه‌ای که باشند، خوش آمد بگویند. برخی از زائران با به آغوش گرفتن کودکان‌شان راهی شده‌اند. می‌خواهند عشق به حسین(ع) را از همین کودکی به آن‌ها آموزش دهند، همانگونه که پیران قد خمیده در این راه هرگز کربلا و عاشورا را فراموش نکرده و نمی‌کنند این‌ها هیچ کدام خستگی راه را نمی‌شناسند.

وی افزود: برخی از کشور ایران پیاده‌روی را از مرز مهران و مرزهایی که به سمت عراق می‌روند شروع کرده‌اند و برخی هم مسیر پیاده‌روی را از نجف تا کربلا طی می‌کنند که حدود ۸۰ کیلومتر است و معمولا در ۳ روز و ۲ شب طی می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا پیاده‌روی اربعین ثواب دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..