تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیاده‌روی اربعین حرکتی در مسیر احیای مکتب اهل‌بیت(ع) است

ساعت: 19:01 منتشر شده در مورخ: 1401/06/26 شناسه خبر: 1897881

آیت‌الله علی اسلامی با بیان اینکه پیاده‌روی‌ اربعین فرصت مغتنمی جهت معرفی امام‌‎حسین(ع) به‌ جهانیان است؛ گفت: اجتماع عظیم مسلمانان در پیاده‌روی اربعین موید پیام آزادی، انسانیت، شرف و صلح و دوستی است که از مکتب اهل بیت به ویژه امام حسین(ع) برمی‌خیزد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛آیت‌الله علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به اهمیت برگزاری پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: اجتماع عظیم مسلمانان در پیاده‌روی اربعین موید پیام آزادی، انسانیت، شرف و صلح و دوستی است که از مکتب اهل بیت به ویژه امام حسین(ع) برمی‌خیزد.


وی افزود: حضرت سیدالشهدا معروف ملل و جهانیان و شناخته شده در جهان شرق و غرب بوده و در حقیقت یک رسانه بزرگ به شمار می‌آید و رمز و راز عالم هستی و تمدن و ظهور است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عشق به امام حسین(ع) شیعه و سنی نمی‌شناسد به طوریکه در پیاده‌روی اربعین مشاهده می‌کنیم اهل سنت عاشقانه در زیارت سیدالشهدا شریک می‌شوند و با برپایی مواکب از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

وی اضافه کرد: در ایام اربعین احزاب و نهضت‌های فلسطینی هم در مسیر کربلا و طریق‌الحسین مواکب برپا کردند و ایزدی‌ها و بسیاری از ملل و مذاهب و آیین‌ها در راهپیمایی اربعین شرکت کردند که نشان می‌دهد عشق به سید و سالار شهیدان مرز ندارد.

اسلامی بیان کرد: برگزاری مراسم اربعین در واقع حرکتی در مسیر احیای فرهنگ اهل‌بیت(ع) و فرهنگ شهادت است که در روز عاشورا رقم‌ خورد به طوریکه در روایات و احادیث هم تأکیدات فراوانی بر زیارت اربعین شده است.

وی عنوان کرد: پیاده‌روی‌ اربعین فرصت مغتنمی جهت معرفی امام‎حسین(ع) به‌ جهانیان است و امام زمان(عج) پس از ظهور این امام بزرگوار را به جهانیان متذکر می‌شود.

اربعین بزرگ‌ترین پیام‌رسان جهان است

این مسئول با تاکید براینکه اربعین بزرگ‌ترین پیام‌رسان جهان است؛ گفت: پیامبر گرامی اسلام فرمودند «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة» چراکه امام حسین(ع) چراغ هدایت و روشنگر مسیر حرکت به صراط‌ مستقیم است و امیدواریم همه ما جزو مخلصان مکتب سیدالشهدا باشیم.

وی عنوان کرد: راهپیمایی اربعین حسینی دارای ویژگی‌های خاصی بوده و یک امر محدود و کوچک زیارتی نیست؛ چنانچه هر سال بر تعداد زائران حسینی از ملل و کشورهای مختلف در کربلای معلی افزوده می‌شود.

اسلامی تصریح کرد: ملت ایران از آنجا که انقلاب کرده و انقلاب اسلامی را در کشور مستقر ساخته و آینده فرج و ظهور را بشارت می‌دهند، به راهپیمایی اربعین عشق می‌ورزند و با وجود سختی‌ مسیر برای شرکت در پیاده‌روی اربعین مشتاقانه همت می‌کنند و این بزرگترین افتخار برای ملت ایران است که تجمع میلیونی در اربعین دارند.

وی با اشاره به فضایل زیارت اربعین بیان کرد: محتوای زیارت اربعین تاکید بر خط عاشورا، راه حسین و خط کربلا دارد و ما باید در زندگی خود از این مسیر پیروی کنیم لذا اگر آزادگی، استقلال، معنویت، انسانیت و فضیلت می‌خواهیم باید خود را به خط عاشورای حسینی متصل کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: زیارت اربعین از محتوای بالا و مفاهیم عالی برخوردار است و امام حسین(ع) کسی است که خونش به زمین ریخته شد تا مردم جهان را از جهالت و تحیر و سرگردانی برهاند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیاده‌روی اربعین حرکتی در مسیر احیای مکتب اهل‌بیت(ع) است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..