تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اربعین گفتمان جدیدی را در سبک زندگی ما ایجاد می‌کند

معاون ساماندهی و شبکه سازی کانون‌های مساجد کشور:

مرتضی طاهریان، معاون ساماندهی و شبکه سازی کانون‌های مساجد کشور گفت: ستاد کانون‌های مساجد کشور از سال ۱۳۷۱ کار خود را آغاز کرده و فعالیت‌های فرهنگی بسیاری را در سطح کشور به وجود آورده است. ماموریت اصلی این مجموعه فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر است در نتیجه ورود به موضوع اربعین نیز با تمرکز با حوزه فرهنگ پیش می‌رود.

طاهریان ادامه داد: در حال حاضر موکب‌های بسیاری در داخل کشور و عراق فعالیت می‌کنند و پذیرایی از زائران را انجام می‌دهد؛ ستاد کانون‌های مساجد کشور امسال به بخش‌های مختلفی ورود کرده و به شکل مردمی موکب‌ها را توسعه دهیم. کمک‌های مردمی ستاد کانون‌های مساجد کشور امسال به موکب‌ها وارد شده‌اند و در مرز‌ها قرار گرفته‌اند.

وی افزود: قدم اول ستاد کانون‌های مساجد کشور خدمت رسانی به زائرین ایران و کشور‌های دیگر است و پس از آن موضوع استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مطرح می‌شود؛ یکی از ظرفیت‌های مورد توجه سرودخوانی بود که طی اربعین امسال گروه‌های سرود به شکل داوطلبانه اعلام آمادگی کردند و در مسیر راهپیمایی قرار گرفتند تا در موکب‌ها به اجرای سرود بپردازند.

او اظهار کرد: در کنار گروه‌های سرود، گروه‌های نمایشی به صورت داوطلبانه نمایش‌های آیینی را اجرا کرده‌اند. نکته مهم آن است که در این جریان‌ها موکب هنر طراحی شد که کار آن جمع‌آوری هنرمندان بود؛ داوطلبان در طی ایام اربعین امسال فعالیت‌های هنری انجام دادند و نیازمندی‌های این زمینه را برطرف کردند.

معاون ساماندهی و شبکه سازی کانون‌های مساجد کشور گفت: همچنین امسال یک سری از مواکب به صورت ویژه نیاز‌های مخصوص کودکان را ارائه کردند. مجموعه‌ای از شهر قم، شهربازی معارفی خود را به موکب عمود ۲۸۷ حضرت زهرا منتقل کردند.موکب‌های ما علاوه بر ارائه خدمات فرهنگی، خدمات اسکان و تغذیه نیز ارائه می‌دادند.

طاهریان ادامه داد: طبق آمار به دست آمده تقریبا دویست کانون ما به واسطه اعضای محل و منطقه برپا شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تعداد این کانون‌ها بیشتر نیز باشد.

وی افزود: اثرگذاری ابزار هنر بسیار بالا است و به همین دلیل فعالان مسجد سعی دارند در این مسیر فعالیت داشته باشند و اتفاقات فاخر هنری و مذهبی را شکل بدهند. از اتفاقات مهم دیگر که به آن پرداخته شده حوزه رسانه است که با کمک داوطلبان توسعه پیدا کرده و گزارش‌های مختلفی را از راهپیمایی اربعین ارائه دادند.

او اظهار داشت: اربعین گفتمان جدیدی را در سبک زندگی ما ایجاد می‌کند؛ زمانی که ما احساس ناامیدی در زندگی می‌کنند می‌توانند با دیدن جریان اربعین و داستان هر زائر احساس بهتری به زندگی پیدا کنند. در راهپیمایی اربعین افراد بسیاری با شرایط مختلف شرکت کرده‌اند که باعث درک بهتر ما از مفهوم این حرکت بزرگ می‌شود.

معاون ساماندهی و شبکه سازی کانون‌های مساجد کشور گفت: موکب‌ها با گذر زمان افزایش پیدا کردند و توسعه یافتند؛ موکب‌ها بیشتر از سال ۹۵ به بعد توسعه پیدا کردند و اکنون موکب‌داری ایرانیان در کنار موکب‌های عراقی صورت می‌گیرد تا حمایت بهتری از زائران صورت بگیرد. در طی سال بسیاری از موکب‌ها با یکدیگر ارتباط بگیرند و این امر باعث ایجاد ارتباط بهتر بین مردم ایران و عراق شده است.

طاهریان خاطرنشان کرد: فعالانی که در مرز‌ها خدمت می‌کنند نیز بسیار از خودگذشتگی دارند چرا که تمام وجود آن‌ها کربلا را صدا می‌زنند، اما به دلیل تمایل برای کمک به زائران همواره در مرز‌ها حضور دارند تا به دیگران خدمت کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اربعین گفتمان جدیدی را در سبک زندگی ما ایجاد می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..