تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستاوردهای جامعه اسلامی به خاطر مکتب عاشورا و شناخت منکرات است

ابوترابی فرد

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، امروز، 25 شهریور در خطبه‌ نخست نماز جمعه این هفته تهران با دعوت نمازگزاران به در پیش گرفتن تقوای الهی گفت: تقوا حقیقت نهضت عاشوار و حضور در مدرسه تعالی بشری است.

وی افزود: امام حسین(ع) فرموده‌اند حاکمی که ستم می‌کند منکر بزرگ محسوب شده و باید جامعه اسلامی با قلب و زبان در برابر او حرکتی بزرگ شکل دهند و اگر فرد مسلمان با قلب و زبان مقابل او نایستد در ظلم و این منکر شریک شده و همچنین اگر با او بیعت کند و دست در دست او بگذارد، مرتکب منکر بزرگی شده است.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: امام حسین(ع) هرگز حاضر نشدند با مظهر پلیدی‌ها و ظلم بیعت کنند و همچنین اجازه نداند کسی از اطرافیانشان با او بیعت کنند. ایشان مظهر نور و پاکی بودند و گفتند کسانی که در صف حق قرار دارند هرگز با هیچ حاکم ستمگری بیعت نخواهند کرد.

ابوترابی‌فرد گفت: جامعه اسلامی با وجود صحابه پیامبر(ص) و کسانی که به حقانیت اهل بیت(ع) باور داشتند اما در برابر رعب و وحشت و تطمیع حکومت یزید سکوت کردند و دست به منکر بزرگ زدند. یزید به ابن عباس نامه می‌نویسد و می‌گوید که تو بزرگ خاندان هستی و حسین بن علی(ع) را از ایستادگی در برابر حکومت من بازدار و ابن عباس هم در این راستا تلاش می‌کند. این منکر بزرگی است اما آن کسانی که دست به مقابله با حکومت یزید زدند به معروف مبادرت ورزیدند.

وی بیان کرد: در مدسه حق و امامت، منکر جایی ندارد و معروف جای دارد. اسلام در خم و راست شدن خلاصه نمی‌شود، بلکه اسلام آمده است که با رهبری و زعامت پیشوایان صالح راه را برای تحول عظیم و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی هموار کند و این مهم در سایه مدیریت و رهبری و زعامت و حکومت امام عادل و صالح تحقق می‌یابد.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه در زمان معاویه سنت پیامبر اسلام(ص) از بین رفته بود، گفت: در آن زمان بدعت‌ها آشکار شدند. چه بدعتی بدتر از اینکه معاویه فرزند خود را به عنوان خلیفه پیامبر بگمارد. در تار و پود صفحات واقعه انسان‌ساز و تمدن‌ساز عاشورا برای رویارویی با این منکرات بر ایستادگی در برابر حکومت طاغوت و تلاش برای اقامه حق تأکید شده است.

ابوترابی تأکید کرد: عاشورا مکتبی است که امروز رزمندگان فلسطینی با تأسی از مدرسه عاشورا مقابل رژیم صهیونیستی می‌ایستند. حزب‌الله لبنان و حشد الشعبی عراق و مقاومت یمن هم به تأسی از مدرسه انسان‌ساز عاشورا به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه باید منکر و معروف را شناخت، گفت: هرچقدر معروف را در جامعه بگسترانیم به دستاوردهای بزرگتری دست پیدا خواهیم کرد و امروز هر دستاوردی که در جامعه اسلامی رقم خورده به خاطر مکتب عاشورا و مدرسه عاشورا و شناخت منکرات و گسترش معروفات است.

  این گزارش در حال تکمیل است...

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستاوردهای جامعه اسلامی به خاطر مکتب عاشورا و شناخت منکرات است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..