تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احتمال لغو یا تعویق رأی‌گیری در مورد قطعنامه علیه شهرک‌سازی اسرائیل

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که انتظار می‌رفت تا ساعتی دیگر شورای امنیت قطعنامه‌ای علیه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را به رأی بگذارد، اخباری از احتمال لغو یا تعویق رأی‌گیری در مورد این قطعنامه منتشر شده است.

«لورا روزن» خبرنگار پایگاه «المانیتور» به نقل از یک دیپلمات غربی نوشته است که رأی‌گیری در مورد این قطعنامه دستکم برای امروز لغو شده است.

روزن همچنین نوشته است که به نظر می‌رسد مصر تحت فشار تل‌آویو فعلا از به رأی گذاشتن این قطعنامه منصرف شده است.

خبرگزاری رویترز هم به نقل از منابع دیپلماتیک نوشته است که «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر درخواست تعویق رأی‌گیری در مورد قطعنامه را به شورای امنیت داده است.

با این حال هنوز مقامات رسمی سازمان ملل یا اعضای شورای امنیت اظهار نظری در این رابطه نکرده‌اند.

این قطعنامه که پیش‌نویس آن از سوی قاهره تدوین شده، توقف فوری شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری و قدس شرقی را خواستار شده است.

رو به پایان بودن دوره ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» و ابراز ناخرسندی او از تداوم شهرک‌سازی‌ها، موجب شده تا اسرائیلی‌ها نسبت به خودداری دولت وی از وتوی این قطعنامه ابراز نگرانی کنند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز در توئیتر نوشت که آمریکا باید با این قطعنامه مخالفت کند. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا هم با صدور بیانیه‌ای از اوباما خواست این قطعنامه را وتو کند.

آخرین بار که شورای امنیت قطعنامه مشابهی را به رأی گذاشت، در سال 2011 بود. در آن سال، با وجود آنکه 14 عضو از مجموع 15 عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند، دولت اوباما از حق وتو استفاده کرد و مانع تصویب آن سند شد.

انتهای پیام/ق

http://fna.ir/EBZE81 اخبار مرتبط مصر احتمالاً قطعنامه ضد شهرک‌سازی اسرائیل را «برای مدت نامعلوم» تعویق کرده است95/10/02 - 19:16به جای نگرانی از شهرک‌ها، به فکر فعالیت ایران در سوریه باشید/اوباما باید قطعنامه شورای امنیت را وتو کند95/10/02 - 18:25



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احتمال لغو یا تعویق رأی‌گیری در مورد قطعنامه علیه شهرک‌سازی اسرائیل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..