تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۷۰ درصد انگور تولیدی به کشمش تبدیل می‌شود

ساعت: 12:22 منتشر شده در مورخ: 1401/06/24 شناسه خبر: 1897588

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با بیان اینکه برداشت انگور از ۸ هزارو ۵۰۰ هکتار از تاکستان‌های ابهر آغاز شده است گفت: در سطح شهرستان ابهر بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ هکتار از باغات انگور طرح فراز اجرا شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن مولایی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تولید انگور در شهرستان ابهر اظهار داشت: برداشت انگور از سطح ۸ هزارو ۵۰۰ هکتار از باغات شهرستان ابهر آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود قریب به ۵۰ هزار تن محصول از سطح باغات انگور برداشت شود.

وی با بیان اینکه شهرستان ابهر رتبه اول استان در تولید انگور، کشمش و سایر فرآورده های این محصول را دارد، افزود: بیش از ۷۰ درصد از انگور تولید شده شهرستان به تولید کشمش تیزابی اختصاص می‌یابد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: در سطح شهرستان ابهر بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ هکتار از باغات انگور طرح فراز اجرا شده است حرکت آسان ادوات کشاورزی، مصرف بهینه آب، کاهش رویش علف های هرز، و تسهیل در مبارزه با آفات از مزایای داربستی کردن است.

وی یاد آور شد: اجرای طرح فراز برداشت محصول  را  در هر هکتار افزایش داده و از سویی دیگر برداشت محصول را نیز آسان‌تر می‌کند.

مولایی گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح فراز( ایستاده کردن تاکستان‌ها) تسهیلات کم بهره به باغداران ارائه می‌دهد که این امر در بهبود وضعیت باغات و در نهایت وضعیت اقتصادی باغداران موثر است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۷۰ درصد انگور تولیدی به کشمش تبدیل می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..