تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید 12 هزار تن پنبه در سبزوار

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از تولید 12 هزار تن پنبه امسال از مزارع این شهرستان خبر داد .

تولید 12 هزار تن پنبه در سبزواربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، منصور برغمدی با اشاره به کاهش سطح زیر کشت پنبه از 5هزار 500 هکتار در پارسال به 4 هزار هکتار در سال جاری گفت:پارسال قیمت پایین خرید پنبه سبب شد برخی کشاورزان امسال بجای پنبه به کشت های دیگر به خصوص پسته  روی آورند .
او با بیان اینکه محصول پنبه نیازمند به آب زیادی دارد افزود : برای کشت این محصول به 1250 متر مکعب در هر هکتار نیاز است که در مقایسه با محصول پسته شاهد مصرف دو برابری آب در کشت این محصول هستیم.
او به برنامه های این اداره جهت توسعه کمی و کیفی تولید پنبه اشاره کرد و گفت: امسال برای نخستین بار اقدام به کشت نشاء در سطح 2 هکتار از اراضی سبزوار در بخش مرکزی و روداب نمودیم که خوشبختانه با موفقیت همراه بود .
برغمدی افزایش تولید در واحد سطح ، کاهش حدود 25 درصدی در مصرف آب و کاهش بذر و در مجموع هزینه های تولید را از جمله مزیت های کشت نشاء عنوان کرد و گفت: متاسفانه مکانیزه نبودن کشت پنبه در زمان کاشت، داشت و برداشت این محصول سبب شده تا پنبه‌کاران از میزان کارگر بیشتری برای برداشت و کاشت محصول استفاده کنند که این موضوع هزینه‌های آنان را افزایش می‌دهد.
حمیدرضا قندی یکی از مدیران کارخانه های پنبه پاک کنی سبزوار نیز با بیان اینکه این واحد با یک سوم ظرفیت به تصفیه پنبه می پردازد گفت: متاسفانه کاهش سطح زیر کشت پنبه که در نتیجه کاهش قیمت خرید و واردات بی رویه پنبه باعث شده بعضی از کارخانه های پنبه تعطیل شوند و برخی نیز با یک سوم ظرفیت کار کنند.
انتهای پیام // ا ه



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید 12 هزار تن پنبه در سبزوار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..