تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حجامت ، فواید و انواع آن

حجامت نوعی روش درمانی است که در آن از فنجان هایی بر روی پوست برای ایجاد مکش استفاده می‌شود. این فنجان ‌ها ممکن است از جنس شیشه٬ بامبو و یا سرامیک باشد. طرفداران این روش معتقدند که مکش حاصل از این فنجان ‌ها باعث به جریان در آمدن خون شده و این کار به افزایش و تسریع روند التیام بیماری ‌ها می ‌انجامد.

البته شواهد جدید علمی حاکی از آن است که حجامت را نمی‌ توان روشی درمانی برای سرطان و یا سایر بیماری‌ ها تلقی کرد. اما در سال ۲۰۱۲ تحقیقات نشان داد که تأثیرات حجامت٬ چیزی فرا‌تر از تأثیر یک دارونما است. محققان استرالیایی و چینی بعد از تحقیقات وسیعی دریافتند که اگر حجامت با سایر روش های درمانی مانند طب سوزنی یا دارو درمانی تلفیق شود٬ می ‌تواند برای درمان بیماری های زیر بسیار مفید باشد:

هرپس زوستر کهیر از کار افتادگی عضلات صورت ورم مهره های ستون فقرات انواع حجامت حجامت خشک (که فقط با مکش همراه است) حجامت‌تر (ترکیبی از مکش و خونریزی دارویی کنترل شده)

طی هر دو روش٬ ماده ای قابل اشتعال مانند الکل٬ گیاهان معطر یا ورق نازک درون فنجان قرار داده شده و آتش زده می شود. وقتی آتش به بیرون از فنجان رسید٬ فنجان به صورت وارونه بر پوست بیمار قرار می‌ گیرد. وقتی هوای داخل فنجان خنک شد٬ نوعی حالت مکندگی ایجاد شده و باعث می ‌شود که پوست کمی متورم و سرخ شود. فنجان حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه در این حالت در آنجا قرار می‌گیرد.

تفاوت حجامت تر با خشک

طی حجامت تر٬ یک مکش خفیف با استفاده از فنجانی ایجاد می ‌شود که حدود سه دقیقه در محل مورد نظر قرار گرفته است. سپس پزشک متخصص فنجان را برداشته و با استفاده از یک چاقوی جراحی کوچک٬ بُرش های سطحی روی پوست ایجاد می ‌کند. بعد عمل مکش دوم را انجام می ‌دهد تا کمی خون از آن ناحیه خارج شود. بعد از تمام شدن این مراحل٬ پزشک کمی پماد آنتی بیوتیک روی محل مالیده و برای جلوگیری از عفونت آن را باندپیچی می‌کند.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حجامت ، فواید و انواع آن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..