تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شفافیت ارائه تسهیلات در استان زنجان مشخص نیست

ساعت: 13:02 منتشر شده در مورخ: 1401/06/22 شناسه خبر: 1897120

استاندار زنجان گفت: در استان یک شفافیت ناظر بر اینکه چه اتفاقی از محل اعتبارات و تسهیلات رخ می‌دهد، وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه ستاد تسهیل و کارگروه رفع موانع تولید استان اظهار داشت: بانک‌ها برای خود دارای اولویت‌هایی هستند، سود و زیان دارند و حساب و کتابشان برمبنای منابع و مصارف است، که این امور قطعا در مقیاس استانی و کشوری مسائلی مطرح است بنابراین دوستان در همان سطحی که هستند اقتصاد کشور را می‌بینند و باید روال نیز به همین شکل باشد با این حال ما انتظار نداریم که در یک نگاه کلان قصه دیده شود.

وی با اشاره به اینکه در صنعت و معدن نیز بر مبنای ساز و کار قانونی موجود کارها پیش می‌رود، افزود: بر مبنای آیین نامه وام ارائه می‌شود و در این راستا تبصره‌های مختلفی نیز وجود دارد؛ کسی که این مسئله را در ارتباط با کلان اقتصاد کشوری راهبری می‌کند و استان را در کشور هدایت میکند استانداری است بنابراین ما مسئول رشد اقتصادی استان هستیم، بانک و صنعت و معدن نیز به عنوان بازوی کمکی هستند.

استاندار زنجان گفت: چیزی که امروز مشخص است این موضوع می‌باشد که ما یک شفافیت ناظر بر اینکه چه اتفاقی از محل اعتبارات و تسهیلات رخ می‌دهد نداریم و نمی‌دانیم. با این وجود نظام در تلاش برای شفاف‌سازی این امور است و نام این امر را نیز استعلام صورت حساب الکترونیکی معرفی کرده است. اما مشخصا در استان بانک‌هایی همانند ملت، پست بانک، کشاورزی و سپه به هر دلیل تکنیکال یا غیر تکنیکال در این سیستم نیستند. با این وجود اتفاقاتی که در حال رخداد است مسئله‌ را به سمت ناهماهنگی برده است اما باید از این مسئله عبور کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید شفافیت درون استانی ایجاد شود، تصریح شود: سیستمی در استان در حال طرح ریزی با عنوان داشبور سیستم مدیریتی است تا داده‌ها به صورت برخط گرفته شود، این داده مشخص کننده اتفاقاتی می باشد که در استان در حال رخداد است.

افشارچی تاکید کرد: از بانک‌ها درخواست داریم تا در خصوص تسهیلات چه از محل تبصره ۱۸، تبصره ۱۶، رونق تولید و هر چیز دیگر مرتبط با شاخص‌های اقتصادی داده های استان را احصا کنند و ماهانه اعلام کنند چه تسهیلاتی، به چه کسی، به چه مبلغی و به چه طرحی داده شده، ارائه شود.

وی بیان کرد: ما باید بدانیم تسهیلات در چه مسیری در حرکت است اما در حال حاضر همه چیز غیر شفاف است و هیچ چیز مشخص نیست. این شفافیت حداقل مشخص می‌کند چه مقدار از نیاز استان تامین شده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه باید محل منابع و مصارف مشخص شود، گفت: باید ریز به ریز محل تسهیلات ارایه شده مشخص شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شفافیت ارائه تسهیلات در استان زنجان مشخص نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..