تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نتایج بنچمارک تراشه هلیو ایکس 30 مدیاتک منتشر شد

پس از گذشت چهار ماه از زمان معرفی تراشه هلیو ایکس ۳۰ توسط مدیاتک، حال نتایج بنچمارک منتسب به این گوشی هوشمند منتشر شده است.

مدیاتک چهار ماه پیش نسل جدید تراشه‌ی پرچم‌دار خود را با نام هلیو ایکس ۳۰ رونمایی کرد. با وجود اینکه چهار ماه از زمان معرفی این تراشه می‌گذرد، هنوز خبری از به‌کارگیری این تراشه در نسل جدید گوشی‌های هوشمند نیست. اما روز گذشته نتایج بنچمارک مربوط به این تراشه ۱۰ نانومتری فاش شد که جزئیات عملکرد هلیو ایکس ۳۰ را تا حدودی نشان می‌دهد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ هلیو ایکس ۳۰ از وجود ۱۰ هسته‌ی پردازشی بهره می‌برد. شواهد موجود نشان از این دارند که هلیو ایکس ۳۰ روی یک گجت قرار گرفته است تا قابلیت‌های آن محک زده شود. فرکانس پردازشی این تراشه ۱.۵۹ گیگاهرتز است و همچنین باید به بهره‌گیری از سیستم‌عامل اندروید نوقا در کنار حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی اشاره کرد.

بنچمارک هلیو ایکس 30

هرچند نمی‌توان در مورد قطعیت نتایج و تعلق آن‌ها به هلیو ایکس ۳۰ سخن گفت، اما اعداد ثبت‌شده نشان از این دارند که این تراشه در حالت تک‌هسته‌ای تنها موفق به ثبت امتیاز ۱۵۰۴ شده است. در حالت چندهسته‌ای این تراشه موفق شده است امتیاز ۴۶۶۶ را به ثبت برساند. با نگاهی به نتایج بنچمارک تراشه‌های رقیب نظیر اسنپدراگون ۸۲۱ و کرین ۹۶۰ های‌سیلیکون، تراشه‌ی پرچم‌دار مدیاتک نتایج چندان جالب توجهی به ثبت نرسانده است.

بنچمارک هلیو ایکس 30

در صورتی که نتایج منتشرشده را متعلق به هلیو ایکس ۳۰ بدانیم، احتمالا تنظیمات این تراشه برای ارائه‌ی بهترین عملکرد نبوده است. مدیاتک تراشه‌ی هلیو ایکس ۳۰ را با بهره‌گیری از معماری سه لایه و همچنین ۱۰ هسته‌ی پردازشی راهی بازار خواهد کرد که آن را از این نظر شبیه به هلیو ایکس ۲۰ و هلیو ایکس ۲۵ می‌کند. هلیو ایکس ۳۰ مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری توسط TSMC تایوان تولید می‌شود و از وجود چهار هسته‌ی پردازشی Cortex-A73 با فرکانس پردازشی ۲.۸ گیگاهرتزی برای انجام پردازش‌های سنگین، چهار هسته‌ی Cortex-A53 با فرکانس پردازشی ۲.۲ گیگاهرتزی و دو هسته پردازشی Cortex-A35 با فرکانس پردازشی ۲ گیگاهرتزی بهره می‌برد. در مقایسه با هلیو ایکس ۲۰؛ تراشه‌ی هلیو ایکس ۳۰ از نظر مصرف انرژی ۵۳ درصد و از نظر عملکرد پردازشی ۴۳ درصد بهبود یافته است.

هلیو ایکس ۳۰ ویژگی‌های دیگری نیز دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از سنسور دوربین تا رزولوشن ۴۰ مگاپیکسل، ثبت ویدیو تا رزولوشن ۲۴ مگاپیکسل و پشتیبانی از حافظه‌ی رم LPDDR4 تا ۸ گیگابایت اشاره کرد. مدیاتک تراشه‌ی خود را با پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR 7XT همراه کرده که یک پردازنده‌ی گرافیکی چهار هسته‌ای است. این تراشه قادر است پردازش‌های مربوط به واقعیت مجازی را مدیریت کند و از شبکه‌های LTE Cat 12 نیز پشتیبانی می‌کند.

انتظار می‌رود گجت‌های مبتنی بر تراشه‌ی هلیو ایکس ۳۰ از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ میلادی در اختیار کاربران قرار گیرد. نظر شما در این خصوص چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نتایج بنچمارک تراشه هلیو ایکس 30 مدیاتک منتشر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..