تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تنها ۲۲ درصد ظرفیت سد تهم پر است

ساعت: 14:30 منتشر شده در مورخ: 1401/06/20 شناسه خبر: 1896631

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: در حال حاضر میزان ذخیره آب سد تهم که به عنوان منبع اصلی تامین کننده آب شرب شهر زنجان مطرح است به ۲۲ درصد رسیده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد حجم سد، آب ذخیره شده وجود داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: وضعیت آب سد‌های استان بحرانی است به طوری که در حال حاضر میزان ذخیره آب سد تهم که به عنوان منبع اصلی تامین کننده آب شرب شهر زنجان مطرح است به ۲۲ درصد رسیده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد حجم سد آب ذخیره شده وجود داشت.

وی افزود: هم‌اکنون حجم آب سد تهم ۱۸ میلیون متر مکعب است و این در حالی است که در سال گذشته ۳۷ میلیون متر مکعب آب در سد وجود داشت.

مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: شرایط ذخیره آبی در سایر سد‌ها نیز مناسب نیست به طوری که میزان پر شدگی سد گلابر ۴۴ درصد است در حال که سال گذشته در همین زمان ۵۷ درصد ذخیره آب در این سد وجود داشت. با این شرایط ذخیره سد کینه‌ورس نیز به ۵۷ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ورودی سد تهم از یک مهر ماه ۱۴۰۰ تا ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۱ در حدود ۳۷ درصد کاهش یافته است، بیان کرد: ورودی سد گلابر ۲۸ درصد، کینه‌ورس ۵۳ درصد و تالوار ۶ درصد منفی است.

افشاری تاکید بر مصرف بهینه آب گفت: نیاز است تا تمام مردم در تمام بخش‌ها از جمله صنعت و کشاورزی در مصرف آب دقت نظر داشته باشند و هدررفت و استفاده بی‌رویه آب خودداری کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تنها ۲۲ درصد ظرفیت سد تهم پر است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..