تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شهرک روی زنجان پساب‌های تصفیه شده حاوی سولفات را به محیط زیست رها کرده است/ درخواست کارگذاری یک واحد کنترل آلودگی هوا در شهرک روی داریم

ساعت: 12:22 منتشر شده در مورخ: 1401/06/20 شناسه خبر: 1896586

مدیرکل محیط زیست استان زنجان گفت: مدیران شهرک روی زیر بار نمی‌روند و مسئولیت خود را نمی‌پذیرند، حتی آلودگی هوا را نیز قبول نمی‌کنند اما پیشنهاد ما این است که یک واحد کنترل آلودگی هوا در شهرک روی به کار گذاشته شود تا محیط زیست پایش را انجام داده و داده‌ها را در اختیار مردم قرار دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد‌رضا یافتیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه قریب به دو هفته است که موضوع خروج پساپ از شهرک صنعتی روی را پیگیری می‌کنیم، اظهار داشت: مدیریت شهرک روی دچار اشکال است، به عبارتی پساب‌های حاصل از تصفیه را که حاوی مقدار بالایی سولفات است را در محیط رها کرده‌اند.

وی با بیان اینک برخی‌ها مواد سفید موجود در پساپ را که اتفاقا در فضای مجازی نیز پخش شده است به کلر و کلر شویی ارتباط می‌دهند، افزود: ما در پایش‌هایمان واحدی را که کلر شویی انجام می‌دهد را شناسایی نکردیم اما قاطع نمی‌توانیم بگوییم که در پساب‌ کلر نیست.

مدیر کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه مدیریت شهرک صنعتی روی موظف است تا واحد‌هایی که کلر شویی انجام می‌دهد را به محیط زیست معرفی کند، گفت: اگر واحدی به محیط زیست معرفی شود که کلرشویی را انجام می‌دهد با حکمی که از دادستانی وجود دارد واحد پلمپ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تصفیه خانه شهرک روی علی‌رغم زحمت زیاد کشیده شده و سرمایه‌گذاری انجام شده اما دارای یک اشکال اساسی است، ادامه داد: حذف کلر در دستور کار واحد‌ها قرار نگرفته است. (در صنعت آب مورد استفاده باید به آب نرم تبدیل شود و سختی آن گرفته شود بنابراین اقدامی که انجام می‌شود این است که رزین به این آب اضافه می‌شود اما برای بازیابی دوباره رزین، از نمک طعام به مقدار خیلی زیاد استفاده می‌شود بنابراین اگر پساب واحدی نیز کلر داشته باشد صرفا نمیتوان به کلر شویی ارتباط داد).

یافتیان با بیان اینکه باید حتما واحد حذف کلر در تصفیه خانه شهرک روی ایجاد شود، اذعان کرد: این موضوع باید پیگیری شود، با این حال آبی که قرار است در طبیعت رها شود اگر بالای ۲۵۰ میلی‌گرم در لیتر کلر داشته باشد قابل رها سازی در طبیعت نیست بنابراین تصفیه خانه برای تصفیه همین پساب‌ها و قابلیت رها سازی در طبیعت ایجاد شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: مدیران شهرک روی زیر بار نمی‌روند و مسئولیت خود را نمی‌پذیرند، حتی آلودگی هوا را نیز قبول نمی‌کنند اما پیشنهاد ما این است که یک واحد کنترل آلودگی هوا در شهرک روی به کار گزاشته شود تا محیط زیست پایش را انجام دهد و داده‌ها را در اختیار مردم قرار دهد.

مدیر کل محیط زیست استان زنجان در پاسخ به این سوال که چرا از دو هفته قبل محیط زیست پیگیر، پساپ خروجی از شهرک روی است و چرا قبل از آن این اقدامات را انجام نداده است، گفت: رها‌سازی پساب همیشگی نبوده بلکه قبل از این پساب در برکه‌هایی نگهداری می‌شده، اما در هفته‌های قبل در محیط رها کرده‌اند و ما پیگیر پاک‌تراشی هستیم. با این حال نامه‌های پاک‌تراشی، حذف کلر داده شده و باید مسئولین شهرک نسبت به حذف این مواد اقدام شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شهرک روی زنجان پساب‌های تصفیه شده حاوی سولفات را به محیط زیست رها کرده است/ درخواست کارگذاری یک واحد کنترل آلودگی هوا در شهرک روی داریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..