تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علل رایج برای بروز استرس

برخی نشانه ها و علائم رفتاری خبر از بروز استرس و اضطراب و حالات روحی و روانی منفی در ما میدهند که برای مقابله با این عارضه ها سوالاتی از مشاورین و روانشناسان کرده ایم به عقیده آن ها شوک های ناگهانی مهمترین عوامل بروز استرس و اضطراب دائمی در افراد مبتلا می باشند .

استاد روانپزشک علوم‌پزشکی ایران در مورد مهمترین عوامل استرس‌زا و ویژگی‌های افراد مضطرب توضیح داد.

محمد قدیری، استاد روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه استرس تنها وابسته به علت ژنتیکی و عوامل بیولوژیکی بدن نیست، گفت: عوامل مهم اکولوژیکی یا همان زیست محیطی در بروز اضطراب بی‌تاثیر نیست و شرایط موجب شده تا هم اکنون بیش از 10 درصد افراد جامعه دچار نوعی استرس شوند.

وی با اشاره به مهمترین علائمی که نشان می‌دهد آیا فردی دچار استرس یا اضطراب است یا خیر، ادامه داد: احساس تپش قلب مهمترین نشانه است و پس از آن، افزایش تعرق، لرزش های گاه و بی گاه به همراه نوعی احساس سردی به ویژه در دستها، فشردن دست‌ها به هم و یا تکان دادن بیش از حد و غیر عادی آنها هنگام صحبت کردن، تنگی نفس و اختلال خواب، از دیگر نشانه های بارز استرس و اضطراب است.

استاد روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: البته در موارد خفیف و مقطعی که صرفا وابسته به واکنش فرد نسبت به شرایط  پیش آمده محیطی و گذرا است، هر یک از علائم استرس می‌تواند به تنهایی بروز کند که در موارد حاد و مزمن که ممکن است با غش کردن یا وضعیت نیمه بی‌هوشی همراه شود. در صورت ماندگاری این علائم، به مداخلات روانشناسی و در موارد حادتر نیز به درمانهای روانپزشکی نیاز خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه همه نشانه های استرس ماندگار نیستند، تصریح کرد: امروز نوع اشتغال و علی الخصوص شرایط روحی خانوادگی نقش بسزایی در بروز استرس و اضطراب ایفا می کند.

وی ادامه داد: مشاغلی همچون خبرنگاری، روابط عمومی برخی از شرکت ها و یا ادارات وسیع، کار در معدن، نبود امنیت شغلی و حتی پزشکی در زمره پر استرس ترین مشاغل دنیا قرار دارند.

قدیری اظهار داشت: معمولا اغلب موارد استرس و اضطراب با مداخلات روانشناسی طی 12 یا 16 هفته برای همیشه رفع می‌شود ولی در صورت بروز شوک های روحی بسیار شدید همچون از دست دادن ناگهانی عزیزترین فرد و یا نظایر آن، نیازمند درمانهای طولانی‌تر و حتی دارو درمانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان؛




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علل رایج برای بروز استرس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..