تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدال خورشیدی به «شهرزاد»، «اژدها وارد می‌شود» و «کابوس‌ها» رسید

مدال خورشیدی به «شهرزاد»، «اژدها وارد می‌شود» و «کابوس‌ها» رسید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم دومین دوره اهدای مدال خورشیدی، شامگاه چهارشنبه یکم دی در تالار شهید آوینی دانشگاه تهران با معرفی هنرمندان برتر در عرصه طراحی صحنه برگزار شد.

در این مراسم، امیر حسین قدسی در بخش طراحی صحنه برای فیلم سینمایی «اژدها وارد می‌شود» لوح تقدیر گرفت.

در بخش طراحی صحنه مجموعه تلویزیونی، لوح تقدیر به حسن روح‌پروری برای سریال «شهرزاد» رسید.

در بخش طراحی صحنه تئاتر، لوح تقدیر به علی رفیعی برای نمایش «کابوس‌ها» تعلق گرفت.

در این مراسم، پیام فروتن نیز به عنوان پژوهشگر و استاد برگزیده طراحی صحنه معرفی شد و مدال خورشیدی را دریافت کرد.

در بخشی از این مراسم، علی اثباتی، دبیر جایزه مدال خورشیدی در سخنانی گفت: «سال گذشته پیشنهاد شد که جایزه‌ای برای بهترین طراحی صحنه مجموعه‌های تلویزیونی هم در نظر گرفته شود که امسال این امر به وقوع پیوست. امیدوارم برای دوره‌های بعد نیز جایزه‌ای با عنوان طراحی لباس هم داشته باشیم.»

او ادامه داد: «برای دومین دوره اهدای مراسم خورشیدی سه موضوع تاریخچه سیر آموزش تدریس طراحی صحنه، آسیب شناسی و طراحی لباس در مراکز آموزشی و آموزش طراحی صحنه را مد نظر داشتیم.»

نگار اسکندرفر، مدیر موسسه کارنامه به عنوان موسس جایزه مدال استاد خورشیدی نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: «انگیزه ما این بود که احساس می‌کردیم هنر طراحی صحنه بسیار مهجور مانده است.»

او تاکید کرد: «با وجود اجراهای متعدد و سالن های محدود، صحنه‌گردانان کار دشواری دارند و امیدوارم متولیان فرهنگی کشور تعداد سالن‌های تئاتر را افزایش دهند.»

مدیر موسسه کارنامه خاطرنشان کرد: «اگر تعداد سالن‌های تئاتر افزایش نیابد، زنجیر سالن‌های زیر پله‌ای روزبروز بلند تر می‌شود.»

مراسم دومین دوره اهدای مدال خورشیدی با حضور چهره‌هایی چون احمد مسجدجامعی، محمد رحمانیان، خسرو خورشیدی، هوشنگ گلمکانی، اصغر همت، فریدون علیاری، نگار اسکندرفر، فرشاد فرشته‌حکمت و محسن شاه‌ابراهیمی برگزار شد.

این مدال دو سال است که به نام خسرو خورشیدی از استادان پیشکسوت طراحی صحنه دانشکده هنرهای زیبا، به هنرمندان برتر این عرصه اهدا می‌شود.

5757




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدال خورشیدی به «شهرزاد»، «اژدها وارد می‌شود» و «کابوس‌ها» رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..