تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اتمام طرح تاریخ شفاهی فریمان در مرکز اسناد آستان قدس رضوی

طرح تاریخ شفاهی فریمان در مرکز اسناد آستان قدس رضوی پایان یافت.

اتمام طرح تاریخ شفاهی فریمان در مرکز اسناد آستان قدس رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مسئول بخش تاریخ شفاهی مدیریت امور اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی گفت: طرح تاریخ شفاهی فریمان، از 26 اسفند 1389 آغاز شد و در قالب آن، حدود 145 مصاحبه، در زمینه تاریخ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فریمان انجام شده است.
محمد نظرزاده افزود: در این طرح سعی شده است در مورد بافت قدیمی شهر، آداب و رسوم و فرهنگ، توسعه شهری فریمان در دوره رضاشاه، آموزش و پرورش، کشاورزی و اقتصاد، تأسیس کارخانه قند و انقلاب هزارو 357اطلاعاتی گردآوری شود.
وی با بیان این که برخی از مصاحبه‌شوندگان عکس و اسناد مکتوب مرتبط با فریمان را نیز در اختیار مدیریت امور اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی قرار دادند، گفت: خاطرات و روایت‌های شفاهی افراد مصاحبه‌شونده در بازسازی تاریخ فریمان در کنار استفاده از اسناد و منابع مکتوب کمک مهمی می‌کند.
مسئول بخش تاریخ شفاهی مدیریت امور اسناد آستان قدس رضوی افزود: پروژه تاریخ شفاهی فریمان بر آن است که وقایع سیاسی و اجتماعی معاصر فریمان را بررسی کند، روستاهای اقماری آن و چگونگی شکل‌گیری مؤسسات تمدنی جدید و تبدیل فریمان به شهری مدرن با توجه به خاطرات شخصی افرادی که در دوره پهلوی اول و دوم حضور داشته‌اند به کسب اطلاعات مفید بپردازد.
نظرزاده گفت: پروژه تاریخ شفاهی شهرستان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با انجام آن می‌توان برخی از رویدادهای تاریخ شهرستان‌ها که در اذهان مردم و به خصوص اشخاصی که از لحاظ سن و موقعیت با واقعه یا رویداد تاریخی شکل گرفته در آن شهر قرابت دارند بازسازی کرد، به خصوص آنکه برخی از آن‌ها در هیچ کتاب و سندی ضبط و ثبت نشده است..
پروژه تاریخ شفاهی "شهرستان فریمان"به همت کارشناسان بخش تاریخ شفاهی مدیریت امور اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی به پایان رسید.
پژوهشگران و علاقه‌مندان رشته‌هایی همچون تاریخ‌، مردم‌شناسی و جامعه‌شناسی، می‌توانند از مجموعه مصاحبه‌های بخش تاریخ شفاهی با مراجعه به مدیریت امور اسناد سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی مستقر در ساختمان بنیاد پژوهش‌‌های اسلامی واقع در ضلع شرقی دوربرگردان طبرسی حرم مطهر رضوی، طبق ضوابط این سازمان استفاده کنند.
انتهای پیام// م.م



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اتمام طرح تاریخ شفاهی فریمان در مرکز اسناد آستان قدس رضوی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..