تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آخوندی، وزیری که می خواهد تا روز استیضاح سینه خیز برود/ آقای وزیر؛ خودتان بگویید کدام یک از حرف‌هایتان راست است؟!

گروه سیاسی-رجانیوز: حکایت این روزهای آخوندی، حکایت زمین خورده ای است که برای حفظ آبرو مجبور است تا خانه سینه خیز برود.

 

به گزارش رجانیوز زمان باقی مانده تا جلسه استیضاح، روزهای سختی برای عباس آخوندی است. وزیری که باید پیش از اتمام دوران وزارتش حساب خود را با نمایندگان ملت تسویه کند. وزیری که حالا این روزها علاوه بر ناکارآمدی در حوزه شهرسازی و جاده‌ای، باید پاسخ گوی جان باختن 47 نفر از هموطنانمان در ایستگاه هفت خوان سمنان باشد. حادثه ای که باعث شد تا مردمی بی گناه زنده زنده در آتش خیانت یا بی هنری وزیر راه و یارانش در قطار بسوزند و در انتها هم، همه چیز را به گردن لوکوموتیوران بی اندازند.

 

آخوندی در اولین مصاحبه خود بعد از این واقعه بدون پذیرش مسئولیت وزارت‌خانه متبوعش نوید داد که «همه مسافران این قطار بیمه بوده اند و از این بابت جای هیچ نگرانی ای نسیت»! البته طولی نکشید تا متوجه معنی این سخن شد و تلاش کرد تا با گریه‌ای نمادین مقابل دوربین خبرنگاران در عزای جانباختگان این بی تدبیری سهیم شود. همچنین معاون خود را نیز از دست داد تا شاید به این نحو قدری از التیام خانواده های داغ دار حادثه قطار تبریز مشهد کاسته شود. او نهایتا بعد از گذشت 4 روز تصمیم گرفت تا از مردم داغدار آذربایجان عذر خواهی کند، اما این عذرخواهی اول و آخر آخوندی بود. وزیر راه و شهرسازی هرگز حاضر نشد به خاطر سخنانی که نسبت به مسکن ملیون ها نفر از هموطنان به زبان آورده است پوزش بطلبد.

 

آخوندی که پیش از این مسکن مهر را «مزخرف» نامیده بود ترجیح داده است که تا روز استیضاح همین دست فرمان را برود. حالا او مدعی است که از همان روز اول مخالف مسکن مهر بوده است و این سخنی جدید نیست! او در این باره می گوید: «من عقلم می‌رسد که در ابتدای مسئولیت وزارت راه و شهرسازی به‌جای این‌که با مسکن مهر مخالفت کنم بروم 2 هزار، 5 هزار مسکن مهر افتتاح کنم، اما چون این سرمایه‌گذاری کاملاً غیراقتصادی و به‌ضرر منافع ملی ایران است، روز اول با آن مخالفت کردم و هنوز هم با آن مخالف هستم».

 

وزیر راه دولت در شرایطی این سخنان را می گوید که اتفاقا در اولین سخنان رسمی خود به مسکن مهر هم اشاره کرده بود اما برخلاف ادعای این روزهایش که می گوید «از روزهای اول هم مخالف مسکن مهر بوده ام»، ولی در آن مقطع گفته بود که «هیچ وقت مخالف مسکن مهر نبوده و نیستم»! او 23 مرداد 92 یعنی روزی که جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم برگزار شده بود ، عباس آخوندی در صحن علنی مجلس و مقابل چشمان بیش از 70 میلیون ایرانی برای جلب اعتماد نمایندگان ملت با صراحت اعلام کرده بود:

«من جزو اولین کسانی بودم که این موضوع را وارد نظام برنامه ریزی ایران کردم که بعد از آن این مسئله ردیف پیدا کرد و مباحث دیگری چون بهسازی مسکن روستایی و مسکن اجتماعی تا قبل از دوره مسئولیت من در تاریخ ایران سابقه ندارد. باید به این سؤال پاسخ گفت که آیا تمام مسکن ایران باید مسکن مهر باشد و یا اینکه مباحث مسکن ایران باید فراتر از مسکن مهر برود و دیگر اینکه باید روشن شود که آیا مکان‌یابی احداث این مسکن‌ها صحیح بوده یا خیر؟».

 

آخوندی در آن زمان مدعی بود که من نه تنها مخالف مسکن مهر نبوده ام بلکه در آینده هم با آن مخالف نخواهم بود. او حتی ادعا می کند که من اولین کسی بودم که ساخت مسکن برای افراد کم‌درآمد را مطرح کردم، با این وجود بیان می کند که مسکن مهر تنها نیاز جامعه نیست. بلکه باید به فکر ساخت مسکن برای افراد متوسط جامعه نیز بود. او به همین منظور پای مسکن اجتماعی را نیز به میان کشید. با این وجود حالا بعد از گذشت سه سال و نیم از عمر دولت روحانی نه تنها خبری از مسکن اجتماعی نیست بلکه مسکن مهر نیز «مزخرف» خوانده شده است و بسیاری از پروژه های آن متوقف شده است. صاحبان مسکن مهر هم با وزیری مانده اند وعده اتمام مسکن مهر را داده بود ولی این روزها ترجیح داده است که با قوت مقابل خانه دار شدن جمع زیادی بایستد.

 

این در حالی است که یکی از مهمترین محورهای اقتصادی که مقام معظم رهبری  در دیدار با هیئت دولت مطرح کرده بودند تأکید بر تکمیل و اتمام پروژه مسکن مهر بود. ایشان در زمینه مسکن مهر فرموده بودند: «اگر احتمالا با اصل طرح مسکن مهر و یا نحوه تزریق اعتبارهای بانکی به آن مخالفتی وجود دارد، اما این را هم بدانیم که اکنون چند میلیون نفر چشم انتظار تکمیل مسکن مهر هستند و باید این کار بطور جدی پیگیری شود و به اتمام برسد».

 

گویی صدای مسکن مهری ها دیگر به گوش وزیر راه روحانی نمی رسد. آنها یک روز نمایشگاه مطبوعات را برای اعتراض خود انتخاب می کنند و روز دیگر مقابل درب خانه ملت تجمع می کنند اما همه این اعتراضات در نظر آقای وزیر تغییری ایجاد نکرده است؛ در نظر او درب همچنان بر روی یک پاشنه می چرخد و مسکن مهر هنوز  «مزخرف» است. به نظر می رسد آخوندی ترجیح می دهد تا با همین نظرات به استقبال استیضاح خود برود. شاید او می خواهد در تاریخ ایران به عنوان وزیری که بی تدبیری او در حوزه ریلی باعث ریخته شدن خون ده ها نفر شد و ناکارآمدیش در حوزه مسکن موجب سرگردانی صدها هزار نفر از مردم شده، شناخته شود.

 

اما بهتر است تا جناب آقای آخوندی این را فراموش نکند که در جلسه استیضاح خود به این سوال هم پاسخ بدهد که بالاخره او مبدع مسکن مهر بوده است یا مخالف آن؟ چطور است که در روز رای اعتماد گفته بود که «هیچ وقت مخالف مسکن مهر نبوده و نیستم» و حالا امروز مدعی است که از ابتدا مخالف مسکن مهر بوده است؟ صراحتا بگوید که کدام سخن دروغ بوده است. عدم مخالفتش با مسکن مهر در روز رای اعتماد و یا مخالفت امروز او؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آخوندی، وزیری که می خواهد تا روز استیضاح سینه خیز برود/ آقای وزیر؛ خودتان بگویید کدام یک از حرف‌هایتان راست است؟!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..