تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لیبی امیدوار به تولید نفت با از سرگیری فعالیت میدان نفتی شراره

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مسئول که خواست نامش ذکر نشود افزود: تولید نفت از چاه های نفتی این میادین را از سر گرفتیم و به صورت تدریجی نفت به پالایشگاه
'الزاویه' منتقل خواهد شد.
وی افزود: عملیات به صورت طبیعی شامگاه امروز ازسر گرفته خواهد شد و همه شرایط برای بازگشایی مهیاست.
از سوی دیگر شرکت ملی نفت لیبی شامگاه سه شنبه از بازگشایی خطوط لوله میادین نفتی 'الشراره' و 'فیل' خبر داده بود و تاکید کرد: تولید نفت لیبی در سه ماهه آینده 270 هزار بشکه روزانه افزایش خواهد یافت.
این شرکت ادامه داد: توان تولید میدان شراره 330 هزار بشکه در روز است درحالی که توان میدان فیل 90 هزار بشکه تخمین زده می شود.
میدان شراره لیبی از آبان ماه 93 (نوامبر 2014) و میدان نفتی فیل نیز از فروردین ماه 94 (آوریل 2015) تعطیل بوده است.
آغاز به کار میدان های لیبی شاید سبب شود که حرکت کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید نفت خام کند شود، چرا که این اقدام طرابلس درست برخلاف مسیری است که اوپک درپیش گرفته است.
در نشست اخیر اوپک در وین، که براساس آن مقرر شد تا در مجموع کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به همراه دیگر کشورهای غیر عضو، تولید خود را به میزان یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز کاهش دهند،‌نیجریه و لیبی به دلیل شرایط خاص از این توافق استثنا شدند.
شکاف شدید سیاسی در لیبی و درگیری های پراکنده در این کشور پس از سرنگونی معمر قذافی در سال 2011 سبب شد تا بسیاری از مراکز نفتی این کشور آفریقایی به تعطیلی کشیده و تولید نفت آن کاهش یابد.
با وجود آن که تولید نفت لیبی اخیرا به 600 هزار بشکه در روز افزایش یافته است، اما این میزان با تولید یک میلیون و 600 هزار بشکه ای که این کشور پیش از سرنگونی قذافی در سال 2011 تولید می کرده است،‌تفاوت اساسی دارد.
مدیریت میدان نفتی شراره لیبی را شرکت ملی نفت لیبی با همکاری شرکت اسپانیایی رپسول، توتال، OMV و استات اویل نروژ به عهده دارند، درحالی که میدان نفتی فیل لیبی را شرکت اینی ایتالیا مدیریت می کند.
خاورم**9363**1010
مترجم:‌محمد تدو*انتشار دهنده:حسن معظمی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لیبی امیدوار به تولید نفت با از سرگیری فعالیت میدان نفتی شراره»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..