تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشت 5 میلیو ن و750 هزار هکتار گندم در کشور

کشاورزان گلستان امسال بیش از 5 میلیو ن و750 هزار هکتار گندم کشت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ مجری طرح کشت گندم در کشور امروز در گرگان گفت: از این میزان 2 میلیو ن و50 هکتار آبی و3 میلیون و700 هزار هکتار دیم است .

اسماعیل اسفندیاری پور افزود: کشت گندم امسال 4 درصد کمتر از سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: همچنین امسال 472 هزار تن بذر اصلاح وگواهی شده در اختیار کشاورزان قرار گرفت

وی اضافه کرد : از این میزان 12 رقم آبی و44 رقم گندم دیم بود .

اسفندیاری پور گفت: ما به دنبال کشت 65 درصدی بذور گواهی شده در زمینهای آبی و بیش از 35 درصد در زمین های دیم هستیم .

وی خاطر نشان کرد: امسال افزایش بهره وری وارتقای تولید در واحد سطح با اقدامات بموقع فنی با بذر مناسب ومبارزه علف های هرز و با تغذیه مناسب کود پاشی در دستور کار قرار گرفته است .

اسفندیاری درباره قیمت گندم هم گفت : وزات جهاد کشاورزی در مرداد امسال به شورای اقتصاد پیشنهاد افزایش قیمت بین 9 تا 10 درصد داده که بر طبق قانون باید قبل از شروع کشت یعنی اول مهرماه اعلام می شد که این امر تاکنون محقق نشده است .

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشت 5 میلیو ن و750 هزار هکتار گندم در کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..