تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تکدی‌گران اصفهانی ساماندهی می‌شوند

معاون امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: پاکسازی کامل معابر از تکدی‌گری، دست‌فروشی و افزایش اسکان موقت تکدی‌گران از اهداف طرح ملی کاهش‌های آسیب‌ اجتماعی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان،مسعود مهدویان‌فر امروز در نشست طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی با توجه به تکثیر آن، کنترل و کاهش آسیب‌ها و همچنین شناسایی پراهمیت‌ترین آن‌ها مهم به شمار می‌آید.

وی بابیان اینکه یکی از خلاهای موجود در حوزه آسیب‌های اجتماعی بحث خلا تقسیم کار بین دستگاه‌هاست، عنوان کرد: 19 آسیب اجتماعی در اولویت‌بندی‌های این تقسیم کار مشخص شده است که حاشیه‌نشینی، اعتیاد، طلاق، زنان سرپرست خانوار، آسیب‌های اجتماعی کلان‌شهرها، زندانیان و خانواده آن‌ها، آسیب‌ها و تهدیدات امنیت اجتماعی، خودکشی، آسیب‌های اجتماعی کودکان و مصرف مشروبات الکلی از جمله آن‌هاست.

معاون امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان در ادامه اضافه کرد: طبق مصوبه‌ای که در 25 اردیبهشت سال جاری صورت گرفت، شهرداری‌ها دستگاه اصلی برای حل آسیب‌های اجتماعی کلان‌شهرها قرار گرفتند که در صدر اولویت‌های آن‌ها اقدام برای جمع‌آوری و ساماندهی زنان خیابانی، معتادین متجاهر، متکدیان و کارتن‌خواب‌ها قرار دارد.

وی از موظف بودن دستگاه‌های دیگر در همکاری با شهرداری در برخورد با آسیب‌های اجتماعی گفت و بیان داشت: بهزیستی، نیروی انتظامی، دادستانی، کمیته امداد، صدا و سیما، اداره تبلیغات اسلامی، فنی حرفه‌ای، فرمانداری و امور بانوان و زنان استانداری از جمله 13 نهادی هستند که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح کلان‌شهرها فعالیت خواهند کرد.

مهدویان‌فر درباره اهداف این طرح نیز بیان کرد: پاکسازی کامل معابر کلان‌شهرها از تکدی‌گری و دست‌فروشان (تکدی گری پنهان) و افزایش اسکان موقت تکدی‌گران از اهداف طرح ملی تقسیم‌ کار کاهش آسیب‌های اجتماعی و مرکز غربال‌گری خواهد بود.

وی از راه‌اندازی اولین مرکز جامع نگهداری و غربال‌گری معتادین در شمال شرقی اصفهان خبر داد و گفت: یک خلایی که در شهرداری اصفهان با آن مواجه بودیم، تأمین مکان مناسب برای کارتن‌خواب‌ها، معتادین و افراد این چنینی بود.

معاون امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان راه‌اندازی مرکز غربال‌گری را حل مشکلات موجود در مراکزی دانست که 10 تا 15 سال قبل برای مددجویان اجتماعی ساخته شده است و تصریح کرد: این مرکز با ظرفیت 100 نفر توانایی نگهداری مددجویان را تا 60 روز و تا زمان معرفی آن‌ها به یکی از مراکز 8 گانه پوشش مددجویان اجتماعی که برحسب سن، نوع آسیب‌ جنسیت فعال هستند را دارد.

وی در خصوص خدمات این مرکز به مددجویان نیز بیان کرد: اسکان، ارائه پوشاک، اطعام، بررسی سلامت روان و موضوعات بهداشتی مددجو از مواردی است که در این مراکز برای افراد انجام می‌شود.

مهدویان‌فر در ارائه آماری نیز بیان داشت: در 9 ماهه اول سال در مجموع هزار و 280 نفر مددجو پذیرش شده در مرکز فضیلت اصفهان داشتیم که از این میزان 450 نفر از خود شهر اصفهان و مابقی مربوط به شهرستان‌های خارج استان و اتباع خارجه است.

وی از افزایش 15 درصدی مراجعه به مرکز فضیلت اصفهان گفت و در ادامه اضافه کرد: از هزار و 280 مددجوی شناسایی شده 15 درصد اتباع خارجی هستند که 930 نفر آن‌ها جنسیت مذکر و حدود 350 نفر دیگر خانم هستند.

معاون امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان در پایان نیز خاطرنشان کرد: معلولان و ناتوان‌های جسمی، بیماران روانی حاد، معتادین خیابانی، کارتن‌خواب‌ها، افراد شیاد، افراد بی‌سرپرست و مجهول‌الهویت، افراد گمشده و متواری و افراد معتاد مرتکب به جرائم حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای از جمله کسانی هستند که در این مرکز تحت پوشش قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تکدی‌گران اصفهانی ساماندهی می‌شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..