تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روش درمانی جدید برای سرطان پروستات

به گزارش افکارنیوز،

با وجود پیشرفت روش‌های درمانی، جراحی "وسیع" (radical) هنوز یکی از درمان‌های اصلی سرطان پروستات است.اما این روش درمانی عوارض جدی دارد و برای مثال در یک پنجم موارد مشکل کنترل مثانه و ادرار برای بیمار بروز می‌کند.از این رو در مراحل اولیه سرطان پروستات، درمان فعلی "زیر نظر گرفتن هشیارانه" بیمار است تا اگر تومور شروع به پیشروی به بافت‌های سالم کند بیمار تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

اما روش جدید که اخیرا روی ۴۱۳ نفر آزمایش و نتایج آن در نشریه لنست منتشر شده است، عوارض جانبی کمتر و کوتاه‌مدت تری دارد و موثر هم هست به طوری که سرطانِ تقریبا نیمی (۴۹ درصد) از کسانی که این روش برایشان به کار گرفته شد دو سال بعد کاملا سرکوب شده بود.پروفسور مارک امبرتون از دانشگاه کالج لندن که این تحقیق را سرپرستی کرده معتقد است روش جدید "همه چیز را عوض می‌کند."

در روش جدید دارو از باکتری‌ای ساخته می‌شود که در کف دریا و تقریبا در تاریکی مطلق زندگی می‌کند. این باکتری وقتی در معرض نور قرار می گیرد خاصیت سمی پیدا می‌کند.این دارو در رگ تزریق و وارد جریان خون می شود. جراحان هم رشته‌های فیبر نوری را وارد بدن بیمار کرده و با روشن کردن آن‌ها، دارو را فعال می‌کنند.روش جدید در ۴۷ بیمارستان در شهرهای مختلف اروپا به کار گرفته شد و فقط برای شش درصد این بیماران در نهایت جراحی پروستات لازم شد اما ۳۰ درصد کسانی که با روش جدید درمان نشده بودند مجبور شدند زیر تیغ جراحی بروند.

اما از همه مهمتر کم شدن شدت و مدت عوارض بود. این عوارض حدود سه ماه بیماران را آزار داد و تقریبا تمام آنها بعد از دو سال دیگر این عوارض را نداشتند.این روش درمانی فعلا در دسترس عموم نیست اما قرار است سال آینده استفاده از آن بررسی شود.سرطان پروستات توموری است که معمولا بسیار کند رشد می کند با این حال هنوز باعث مرگ مردان می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روش درمانی جدید برای سرطان پروستات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..