تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گونه های گیاهی و جانوری در آتش سهل انگاری گردشگران/امسال ۵۸۸ هکتار از مراتع شازند طعمه حریق شد

ساعت: 16:03 منتشر شده در مورخ: 1395/10/01 شناسه خبر: 978386

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند گفت: در سال جاری ۵۸۸ هکتار از اراضی شهرستان شازند طعمه حریق شده که قریب به اتفاق این آتش سوزی ها در ایام تعطیل و اواخر هفته رخ داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شازند ما، سالانه چندین هکتار از اراضی طبیعی شهرستان شازند در فصول تابستان و پاییز طعمه حریق می‌شود که بیشترین علل آن سهل‌انگاری افرادی بوده  که در این مناطق برای تفریح یا به صورت گذرا، حضور پیدا کرده و خسارت‌های سنگینی را برجای می‌گذارند.

بخش زیادی از مراتع این شهرستان نیز به دلیل خشکسالی در موقع وقوع آتش سوزی خسارت می‌بیند و در این بین زندگی بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری پایان می‌یابد، این در حالی است که  ممکن است احیا و رشد دوباره برخی گیاهان چندین سال طول کشیده  و یا شاید قابل ترمیم نباشند.

محسن محمدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شازند ما گفت: میزان آتش سوزی رخ داده در سطح مراتع شهرستان شازند در سال ۹۵ به تعداد ۶۰ مورد و مساحت ۵۸۸ هکتار بوده است.

 

وی با بیان اینکه با توجه به بارشهای خوب سال گذشته و بهتر شدن پوشش گیاهی امسال، سطح حریق بیشتر بود افزود: از میزان آتش سوزی رخ داده، بیش از ۵۰ درصد در ایام تعطیل یا روزهای منتهی به تعطیلات رخ داده است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند  تصریح کرد: سال گذشته میزان حریق در مراتع شهرستان شازند ۳۸۰ هکتار بوده است که نشان دهنده افزایش بیش از ۵۰ درصدی میزان حریق ها نسبت به سال گذشته است.

 محمدی تصریح کرد: متاسفانه بیشتر آتش سوزی ها در ایام تعطیلات و اواخر هفته رخ داده که گردشگران و مسافران اقدام به برپایی آتش کرده اما بر اثر سهل انگاری و عدم خاموش کردن اتش، حریق به سطح مراتع کشیده می شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از علل وقوع آتش سوزی ها راهم میتوان آتش زدن کاه و باقی مانده محصولات در زمین زراعی دانست که کشاورزان اراضی زراعی خود رو پس از برداشت گندم یا جو، اتش زده و با وزش باد به سطح مراتع کشیده می شود.

این مسئول با بیان اینکه در این آتش سوزی‌ها گونه‌های جانوری و گیاهی زیادی از بین می‌رود و به مدت طولانی برای ترمیم این مناطق نیاز است خاطر نشان کرد: منابع طبیعی جزئی از میراث ملی کشور است و همه وظیفه دارند در حفظ و حمایت از آن کوشا باشند.

انتهای پیام/ک




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گونه های گیاهی و جانوری در آتش سهل انگاری گردشگران/امسال ۵۸۸ هکتار از مراتع شازند طعمه حریق شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..