تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه های مناسب برای پیشگیری از شل شدن پوست

راه درمان و پیشگیری از افتادگی پوست

با دلگرم همراه باشید تا با دلایل افتادگی و شل شدن پوست و راه درمان آن بیشتر آشنا شوید.

درمان افتادگی و شلی پوست

درمان افتادگی و شلی پوست

با داشتن پوستی شل و آویزان، نمی‌توان انتظار چهره‌ای زیبا و شاداب را داشت بلکه برعکس، شل‌شدن پوست باعث می‌شود سن فرد بیشتر از واقعیت به نظر برسد و او را خسته‌تر نشان ‌دهد.بسیاری از کسانی که پوستشان می افتد و آویزان می شود، تصور می کنند این مشکل راه حلی ندارد .

به راستی علت افتادگی و شل شدن پوست چیست و آیا درمانی برای آن وجود دارد؟

درمان افتادگی و شلی پوست

چرا پوست آویزان می شود؟

می گویند پوست باید محکم و شاداب باشد، اما هرچه سن و سال فرد بیشتر می شود، شادابی و استحکام پوستش کمتر از قبل خواهد شد.

برای همین عادت کرده ایم پوست گردن، بازوها، دست ها و صورت مادربزرگ ها و پدربزرگ ها را در حالت افتاده و آویزان ببینیم و بعد از آن با خودمان می گوییم باید این واقعیت را پذیرفت که افزایش سن، یکی از مهم ترین عواملی است که باعث افتادگی پوست می شود. قرار گرفتن در معرض آفتاب برای مدت طولانی یکی دیگر از عوامل موثر بر افتادگی پوست است.علاوه بر این، استعمال سیگار هم می تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند به طوری که پوست افراد سیگاری، شل تر و افتاده تر از هم سن و سالانی است که سیگار مصرف نمی کنند.

ژنتیک و تغذیه نامناسب هم می تواند در افتادگی پوست موثر باشد. به همین دلیل هم برخی افراد در سنین پایین تر دچار این مشکل می شوند و بعضی تا سنین بالا افتادگی پوست نخواهند داشت. کسانی که با استفاده از رژیم های سخت و غیرعلمی، وزن شان را به طور ناگهانی و غیرمتعادل کاهش می دهند نیز در معرض این مشکل قرار خواهند داشت.

معمولا افتادگی پوست پس از بارداری، در قسمت های مختلف بدن غیر از شکم برگشت پذیر است و مشکلی جدی به حساب نمی آید ولی در مورد شکم ممکن است این مشکل برگشت پذیر نباشد. عوامل محیطی مانند کار کردن در شرایط یا محیط های خاص نیز می تواند بر افتادگی پوست نقش موثری داشته باشد.

درمان افتادگی و شلی پوست

افتادگی پوست درمان دارد؟

با استفاده از درمان‌های دارویی می‌توان افتادگی پوست را تا حدی بهبود بخشید. به همین دلیل برای افرادی که دچار افتادگی پوست شده‌اند، مصرف کرم‌های ضدافتادگی پوست و کرم‌های جوان‌سازی تجویز می‌شود. از گذشته تاکنون از روش‌های مختلفی مانند لایه‌برداری‌ سطحی یا عمقی، لیزر و کشیدن پوست برای رفع این مشکل استفاده می‌شد.

هم‌اکنون اقدامات خاصی برای این افراد انجام می‌شود ولی دیگر کسی به دنبال جراحی‌های وسیع و گسترده به منظور رفع افتادگی پوست نمی‌رود و خیلی افراد به دنبال روش‌های جراحی نیستند.برای انتخاب بهترین روش درمان باید با متخصص مشورت کرد، زیرا ممکن است با یک کار خاص مشکل فرد برطرف نشود و به همین دلیل براساس نظر پزشک باید روش‌های درمانی مناسب انجام شود.

درمان افتادگی و شلی پوست

راههای درمان و پیشگیری از افتادگی و شل شدن پوست


گرچه روش های بسیاری وجود دارد که خانم ها از آن برای حفظ طراوت و بهبود ظاهر پوست خود بهره می برند اما همواره می توان از روش های طبیعی بی ضرر و کم هزینه برای داشتن پوستی سفت استفاده برد. برخی از این روش های تایید شده شامل موارد زیر است:

 به آرامی وزن کم کنید


مهم تر از همه اینکه مهم است که خیلی تند وزن کم نکنید. اگر چنین شود، پوستتان آویزان خواهد شد. پس توجه داشته باشید که تنها نیم تا یک کیلو در هفته وزن کم کنید. بیشتر از این مقدار کاهش وزن، باعث خواهد شد تا پوست شما قابلیت ارتجاعی اش را از دست داده و شل شود.

به اندازه کافی آب بنوشید


آب در بدن معجزه می کند! در مورد ما، آب است که مسئول حفظ قابلیت ارتجاعی پوست شماست. آب به پوست شما رطوبت رسانده و بدنتان را از سموم خلاص می کند. پس حتماً روزی هفت هشت لیوان آب بنوشید.

 استفاده صحیح از آرایش


ترفند های آرایشی زیادی وجود دارد که می تواند صورت را لاغرتر از آنچه هست نشان دهد. این ترفند ها چندین کیلو از صورت کم خواهد کرد. می توانید به خط فک و آرواره برنزه بزنید، به طوری که آرواره بیشتر زاویه دار شود و یا می توان از کرم پودر و کانسیلر تیره تری در چانه زده و آن را با رنگ گردن آمیخته کنید. یکی دیگر از این ترفند ها آن است که با استفاده ماهرانه از ریمل، خط چشم و سایه ، چشم ها را درشت تر نشان دهید.

استفاده از کرم ضد آفتاب


اشعه های مضر ماوراء بنفش تاثیر مخربی بر پوست داشته و منجر به چین و چروک و افتادگی پوست می شود. همیشه پیش از رفتن در بیرون و قرار گرفتن در معرض نور خورشید از ضد آفتاب برای محافظت پوست استفاده کنید تا پوستتان را سفت نگاه دارید.اشعه های مضر ماوراء بنفش منجر به چین و چروک و افتادگی پوست می شود.

کرم مرطوب کننده را فراموش نکنید


وقتی که می خواهید پوست شل بدنتان را سفت کنید، حفظ رطوبت فقط از طریق نوشیدن آب کافی نیست. بنابراین عادت کنید تا هر شب قبل از خواب، و هر روز صبح پس از بیدار شدن، به بدنتان لوسیون مرطوب کننده بمالید.

 استفاده از لیف را جدی بگیرید


زمانی که به حمام می روید، با استفاده از یک لیف زبر، از پوستتان رویه سایی کنید. اگر بطور مداوم از پوستتان لایه برداری کنید، پوست قدیمی را کنار زده و به رشد سلول های پوستی جدید فضا می دهید.

 انجام ورزش های صورت


شماری از ورزش های صورت وجود دارد که می توانید در هر جایی آنها را انجام دهید، در خانه، اداره و یا حتی هنگام سفر. این ورزش ها عضلات صورت را سفت تر و شکیل تر خواهد کرد. می توانید ورزش هایی برای فک، پیشانی، گردن، گونه و لب ها انجام دهید.

برای مثال برای پیشانی ، هر دو انگشت اشاره را زیر ابروها قرار داده ، سپس چشمها را ببندید و با انگشت ها سعی در پایین آوردن به سمت چشم ها کنید و هم زمان ابروها را بالا ببرید. این ورزش ساده تا 10 دقیقه هر روز می تواند نتیجه حیرت انگیزی داشته باشد.

ماساژ پوست بهترین عامل ترمیم


بطور منظم و البته درست پوستتان را با استفاده از روغن هایی مانند روغن زیتون ماساژ دهید. این کار پوستتان را سفت کرده و قابلیت ارتجاعی را به آن باز خواهد گرداند. بنظر می رسد که روغن خردل برای این منظور عالی است.

 ورزش را در برنامه خود ثابت کنید


زمانی وزنتان کم شد، کماکان باید به روتین ورزشتان ادامه دهید. حتی می توانید ورزشتان را تغییر دهید و پارامتر تفریحش را بیشتر کنید. مثلاً شنا. بعلاوه انتخاب شنا با مرطوب نگاه داشتن پوستتان، بیشتر به هدف شما کمک خواهد کرد.

 غذای سالم بخورید


صحیح و سالم غذا بخورید. شیرینی ها را از برنامه ی غذایی تان دور نگاه دارید. بیشتر به سمت آبمیوه، میوه، و سبزیجات برگ دار بروید. حتی پروتئین هم به سلامت و قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند. پس پنیر، حبوبات و مرغ و ماهی بیشتری بخورید.

از استعمال دخانیات بپرهیزید


استعمال دخانیات یکی از محرک هایی است که رشد و گسترش سلول های پوست را تحت تاثیر قرار می دهد و در تولید کلاژن اختلال ایجاد می کند. پس بلافاصله سیگار کشیدن را ترک کنید این امر نه تنها سلامت فیزیکی کلی شما را بهبود می دهد بلکه از ابتلا به بیماری هایی نظیر بیماری های متابولیک و اختلالت بدخیم جلوگیری می نماید. علاوه بر این با این روش حتی بدون استفاده از لوازم آرایشی پوست شما به پوستی سالم تبدیل می شود.

درمان افتادگی و شلی پوست

درمان فقط با نظر پزشک

این روزها پیدا کردن کرم‌های ضدافتادگی پوست کار خیلی سختی نیست و در هر داروخانه‌ای می‌شود یکی از آنها را پیدا کرد، ول برای استفاده از این کرم‌ها باید دستورالعمل و نحوه مصرف از سوی پزشک تعیین شده باشد.

از طرفی خیلی‌ها به ماساژ روی می‌آورند و می‌خواهند به کمک این روش، پوستی شاداب‌تر، جوان‌تر و محکم‌تر داشته باشند. غافل از این‌که ماساژ نقشی در این زمینه ندارد و هیچ تغییری ایجاد نمی‌کند.این نوع کارها فایده چندانی ندارد و بیشتر از آنکه جنبه درمانی داشته باشد، جنبه تبلیغاتی دارد. بنابراین توصیه می‌شود برای برطرف کردن مشکل افتادگی پوست، به جای استفاده از چنین خدماتی به متخصصان مراجعه و براساس نظر آنها اقدام کنید.

 درمان افتادگی و شلی پوست

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

موافقم + 1 مخالفم - 0



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه های مناسب برای پیشگیری از شل شدن پوست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..