تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت «وحدت» جریان انقلابی برای «تغییر» در مدیریت اجرایی کشور/ انگیزه روحانی و اصلاح‌طلبان برای دفاع از وضع موجود چیست؟

خبرگزاری فارس_ گروه سیاسی: هفته قبل بود که یکی از خبرگزاری‌های اصلاح‌طلب در مطلبی پیرامون فعالیت‌های انتخاباتی جبهه نیروهای انقلابی و ارزشی در انتخابات آینده نوشت: این جناح سیاسی هنوز برای چگونگی حضور در انتخابات با مشکل روبرو است!

این رسانه نزدیک اصلاح‌طلبان همچنین با ادعای وجود تناقض میان گفته‌های معاریف اصولگرا! از این گفت که جریان انقلابی دچار بلاتکلیفی در مشورت با بزرگان خویش است.[1]

فائزه هاشمی نیز به تازگی به ایسنا گفته است: اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری 96 با چند کاندیدا با حسن روحانی رقابت خواهند کرد و نمی‌توانند بر سر گزینه واحدی به توافق برسند.

وی افزوده بود:‌ به نظر می رسد اصولگرایان نمی‌توانند به اتحاد برسند و این باعث می‌شود شرایط برای آقای روحانی بهتر باشد.

و سیدمحمود میرلوحی، از فعالان اصلاح‌طلب هم چندی قبل در روزنامه آرمان امروز اینطور اظهار کرد که «این جریان هر 15روز یک‌بار به سمت یک نفر برای کاندیداتوری حرکت می‌کنند و پاسخ نمی‌گیرند!»

او همچنین معتقد بود که: ‌به نظر می‌رسد یک نوع ناآرامی در اردوگاه این جریان برای تصمیم‌گیری وجود دارد. شاید به قصد خالی نکردن صحنه، یا به قصد چانه زنی با آقای روحانی می‌خواهند درعرصه انتخابات حضور یابند...[2]

 

*دفاع تمام‌قد اصلاح‌طلبان و روحانی از «وضع موجود»

این اظهارات در حالی است که دولت یازدهم در طول بیش از سه و نیم سال گذشته، اوضاع غیر قابل قبولی را پدید آورده و سرعت پیشرفت کشور به هیچ وجه راضی کننده نیست.

در واقع اوضاع کشور در حوزه‌های مختلف و بویژه در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به حدّی رسیده است که نیاز جدی به تغییر در آن احساس می‌شود.

ابراهیم اصغرزاده:روحانی باید از وضع موجودی که خودش فراهم آورده دفاع کند...از انتخابات 76 به این سو دائما مردم دست رد به سینه کاندیدای مدافع وضع موجود می‌زنند.

تغییری که البته بر خلاف القای اصلاح‌طلبان که معتقدند «از نظر مردم، بین ما و گروه‌های رقیبمان تفاوتی نیست»! امیدهای فراوانی به گروه رقیب اصلاح‌طلبان وجود دارد که بتواند آنرا ایجاد کند.

آقای روحانی و اصلاح‌طلبان هم‌اکنون تبدیل به «مدافعان وضع موجود» شده‌اند. چراکه وضع موجود با هویت آنها گره خورده و البته تجربه هم نشان داده که نه آقای روحانی و نه اصلاح‌طلبان اهل عذرخواهی و بازگشت از تجربه‌های تلخ نیستند.

فی‌الواقع آنها چاره‌ای ندارند جز اینکه از همه آنچه در این 4 سال پدید آورده دفاع کنند و البته مشکل هم اینجاست که باید از چیزی دفاع کنند که جای هیچ دفاعی ندارد.

«ابراهیم اصغرزاده» چندی قبل در گفت‌وگو با روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد اینگونه به هزینه‌های سنگین «وضع موجود» اشاره کرده است که «روحانی باید از وضع موجودی که خودش فراهم آورده دفاع کند.».

او افزوده بود: از انتخابات 76 به این سو دائما مردم دست رد به سینه کاندیدای مدافع وضع موجود می‌زنند.[3]

درباره مختصات این وضع موجود نیز اگر و تنها اگر به «بی‌دستاوردی برجام» اشاره کنیم کافیست.

برجامی که به تسبیح صبح و شب دولت تبدیل شد و از قبَل آن وعده‌های علنی و تلویحی «رفع تمام تحریم‌ها» و «ارزانی» به مردم داده شد اما نه تنها هیچیک از این وعده‌ها عملی نشده‌اند بلکه مردم ایران شاهد تحریم‌های پسابرجامی، ازدیاد تحریم‌ها در پسابرجام و عدم تغییر در اوضاع اقتصادی بواسطه برجام هستند.

و اصلاح‌طلبان و دولت حالا مجبورند از برجامی که خود به گفته خود! آنرا تبدیل به «قاتق نان مردم» کرده بودند دفاع کنند و در مقابل مردم و جریان انقلابی که قاعدتاً خواهان تغییر در اوضاع موجود هستند؛ بایستند...

و شاید برای همین است که دولت طی سه و نیم سال گذشته بدترین الفاظ را درباره منتقدان به کار برد و اصلاح‌طلبان هم صحبت‌های عجیب و غریبی نظیر آنچه در بالا اشاره کردیم، درباره رقیب خود به زبان می‌آورند از نثار توهین هم هیچ ابایی ندارند.

جالب آنکه مثلاً غلامحسین کرباسچی اخیراً در یادداشتی مدعی شده است که اصولگرایان اهل «خشونت کلامی و البته فیزیکی» هستند...

 

*انتظار مردم از جبهه انقلاب برای وحدت و ایجاد تغییر/منادیان تغییر کیستند؟

در چنین شرایطی مردم یقینا چشم به گفتمان تغییر خواهند داشت.

گفتمانی که اوضاع موجود را برنمی‌تابد، از غیرت دینی و ملی برخوردار است و برنامه‌های مشخصی برای سرعت بخشیدن به پیشرفت کشور دارد.

مؤلفه‌هایی که جز در جبهه نیروهای انقلابی و در هنگامه وحدتشان نمی‌توان سراغی از آنها گرفت...

اصلاح‌طلبان و دولت مجبورند از برجامی که خود به گفته خود! آنرا تبدیل به «قاتق نان مردم» کرده بودند دفاع کنند و در مقابل مردم و جریان انقلابی که قاعدتاً خواهان تغییر در اوضاع موجود هستند؛بایستند...

مردم، این صفات و قدرت برنامه‌ریزی و مدیریت جریان انقلابی را پیش از این هم آزموده‌اند.

پایان بخشی به غائله‌های سیاسی اصلاح‌طلبان توسط مجلس اصولگرای هفتم و شورای شهر دوره دوم، تمکین خاضعانه به آرای مردم در انتخابات 92 و انتخابات مجلس در سال 94، عملکرد ضد فساد و ضد بیگانه و مدیریت خدمتگذار چهره‌های انقلابی در مناصب مختلف اعم از وزارت، شهرداری، مذاکرات هسته‌ای و دفاع و امنیت همگی منصه‌هایی بوده است که مردم تغییر و دستاوردهای تغییر را به رأی‌العین دیده‌اند.

و اکنون هم مختصات صحنه حکایت از آن دارد که شرایط محتاج تغییر است و اوضاع، نیازمند ساماندهی مجدد.

جبهه نیروهای انقلاب برای پاسخگویی به مطالبه مردم و ایجاد تغییر در اوضاع چه برنامه‌ای خواهد داشت؟!

آیا اوضاع همان است که اصلاح‌طلبان ادعا می‌کنند یا اینکه خبری در راه است...؟!

 

***

 

1_ http://www.eslahatnews.com/63459

2_ http://armandaily.ir/fa/Main/Detail/171931

3_ http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950826000689

 

انتهای پیام/

http://fna.ir/WG5QJ3



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت «وحدت» جریان انقلابی برای «تغییر» در مدیریت اجرایی کشور/ انگیزه روحانی و اصلاح‌طلبان برای دفاع از وضع موجود چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..