تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تلاش آل‌سعود برای توجیه ترور سفیر روسیه

به گزارش افکارنیوز،

 رسانه‌های سعودی و دنباله‌روهای آنها در پوشش خبر ترور آندری کارلوف، سفیر روسیه در آنکارا همسو با یکدیگر سعی در توجیه این جنایت داشتند.

روزنامه سعودی عکاظ دیروز سه شنبه این تیتر را منتشر کرد که «حلب، سفیر پوتین را با 8 گلوله ترور کرد».

عکاظ با این تیتر ادعا کرده که روسیه در آتشی که در سوریه شعله ور کرده در حال سوختن است.

روزنامه نگاران عرب و غیر عرب معتقدند واکنش روزنامه سعودی عکاظ با بسیاری از تحولات بازتاب دیدگاه قوی حاکمان ریاض است چرا که این روزنامه مورد حمایت قوی رژیم آل سعود قرار دارد.

عکاظ، تریبون افراط گراهای رژیم آل سعود و معاند محور مقاومت شمرده می شود و در بسیاری از تیترهای خبری خود سعی در تحریک فتنه های مذهبی و طائفه ای دارد به گونه ای که هیچ گاه موضع خصمانه خود را نیز نسبت به ارکان جبهه مقاومت اعم از سوریه و ایران در کنار روسیه پنهان نکرده است.

برخی تحلیلگران معتقدند شیوه پرداختن روزنامه سعودی عکاظ به خبر ترور سفیر روسیه در آنکارا به مثابه اعطای مشروعیت رسانه ای به این جنایت و توصیف قاتل سفیر به یک قهرمان است.

این در حالی است که عکاظ، قاتل سفیر روسیه را فردی با گرایش های اسلامی معرفی کرده بدون اینکه صفات دیگری به او بدهد و با این تیتر که حلب از روسیه انتقام گرفت جرم قاتل و همچنین طرف هایی که نقشه ترور را طراحی کرده بودند انتقام گیری پس از شکست افراد مسلح در حلب توصیف کرد.

اما روزنامه الحیات نیز این گونه تیتر زد ( یک ترکیه ای سفیر روسیه را به تلافی حلب ترور کرد) تا بدین شکل نشان بدهد که ترور واکنش طبیعی به حمایت روسیه از متحد خود دمشق در نبرد حلب بوده است.

گویی الحیات می خواهد بگوید که دیگر نبردهایی نیز که مسکو در آن از ارتش سوریه حمایت کند با جرایم مشابی علیه اهداف روسیه در هر نقطه جهان همراه خوهد بود فرقی نمی کند هیات های دیپلماتیک یا تاسیسات اقتصادی، سیاسی یا فرهنگی روسیه باشد.

روزنامه الریاض نیز نوشت: عامل ترور سفیر روسیه قصد گرفتن انتقام تراژدی حلب را داشته است.

روزنامه سعودی الیوم نیز این تیتر را انتخاب کرد(انتقام حلب...ترور دراماتیک سفیر روسیه در ترکیه) تا بدین ترتیب ضمن شماتت مسکو به طور غیرمستقیم جنایت ترور سفیر را این گونه توجیه کرده باشد که عواقب ناگزیر حمایت مسکو از دمشق در شهر حلب است.

بنابراین وجه مشترک بین همه مطبوعات سعودی در پوشش خبری جنایت ترور سفیر روسیه در ترکیه این است که ترور وی را واکنش طبیعی به سیاست خارجه روسیه و موضع آن در پرونده سوریه خواندند بخصوص پس از اینکه تروریست های مورد حمایت شیخ نشین ها در حلب شکست سنگینی از ارتش  سوریه و متحدانش متحمل شدند علاوه بر اینکه قاتل سفیر روسیه را قهرمانی دانسته اند که انتقام شکست حلب را گرفته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تلاش آل‌سعود برای توجیه ترور سفیر روسیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..