تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امشب هم یلدا است / امسال دو تا شب یلدا داریم!

به دلیل اینکه امسال انقلاب زمستانی در تاریخ یک دی ماه و در ساعت ۱۴ و ۱۴ دقیقه اتفاق می‌افتد بنابراین امسال از نظر نجومی دو تا شب یلدا داریم.

شب یلدا

به دلیل اینکه امسال انقلاب زمستانی در تاریخ یک دی ماه و در ساعت ۱۴ و ۱۴ دقیقه اتفاق می‌افتد بنابراین امسال از نظر نجومی دو تا شب یلدا داریم.

علی ابراهیمی سراجی گفت: شب یلدا بلندترین شب سال در نیمکره شمالی است. دیروزو امروز خورشید به مدار رأس‌الجدی در نیمکره جنوبی رسیده و در مدار 23.5 درجه جنوبی قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه در مناطق قطبی شمال مانند اسکاندیناوی از عرض 63.5 درجه به بالا، خورشید طلوع نمی‌کند و در این مناطق طول شب به حداکثر خود می‌رسد، گفت: به دلیل اینکه امسال انقلاب زمستانی در تاریخ یک دی ماه و در ساعت 14 و 14 دقیقه اتفاق می‌افتد بنابراین امسال از نظر نجومی دو تا شب یلدا داریم.
 
وی افزود: شب یلدا آغاز زمستان را در نیمکره شمالی و شروع تابستان در نیمکره جنوبی نوید می‌دهد. طی دیشب و امشب هم در مناطقی از ایران طول شبانه روز به متغیرترین زمان ممکن خود می‌رسد.
 
عضو ستاد استهلال استان تهران افزود: دیشب و امشب طول شب در تهران حدود 14 ساعت و 15 دقیقه و 51 ثانیه است، همچنین طول شب در طولانی‌ترین شب سال حدود 14 ساعت و 39 دقیقه و 18 ثانیه است که متعلق به شمالی‌ترین شهر ایران(پارس‌آباد) است. کوتاه‌ترین شب در ایران نیز به چابهار با زمان حدود 13 ساعت و 26 دقیقه و 36 ثانیه اختصاص دارد.
 
ابراهیمی سراجی یادآور شد: مشتاقان به نجوم می‌توانند پنجشنبه و جمعه شب بارش زیبای شهابی دبی را در آسمان رصد کنند.

شبکه خبر

اخبار مرتبط:

بازار آجیل در شب یلدا یخ زد! +تصاویر

تعبیر جالب نماینده سازمان ملل از شب یلدا + عکس

گشت و گذار در بازار شب یلدا + گزارش تصویری

طبق پیش کشی 18 میلیون تومانی تازه عروس در شب یلدا! + تصاویر

چرا شب يلدا هندوانه می‌خوريم؟! + تصاویر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امشب هم یلدا است / امسال دو تا شب یلدا داریم!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..