تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




4 نوع سالاد متفاوت و پُر از سلامتی

کد خبر: ۴۴۱۶۷۴

۵۸۰  بازدید

ماهنامه سرآشپز: این روزها بعضی سالادها را می توان جایگزین وعده اصلی کرد، مخصوصا برای شام، اگر به جای یک غذای چرب و چیلی یک بشقاب سالاد بخورید، مطمئنا برای سلامتی تان بهتر است. در این مطلب 4 نوع سالاد که برای سلامتی تان مفید است را آموزش می دهیم.


سالاد سبزی

مواد مورد نیاز:

سبزی خوردن: 1 کیلوگرم پنیر فتا (خردشده): 200 گرم زیتون (بدون هسته نگینی خردشده): یک دوم پیمانه شاخه کرفس (نگینی خردشده): 2 عدد کلم بروکلی کوچک (خردشده): 1 عدد فلفل دلمه ای رنگی (نگینی خردشده): یک دوم عدد از 2 رنگ گوجه فرنگی (نگینی خردشده): یک دوم پیمانه کنجد: 3 ق س سیاه دانه: 2 ق س آب لیموترش: یک دوم پیمانه نمک: به میزان لازم روغن زیتون: یک دوم پیمانه فلفل دلمه ای: به تعداد لازم
4 نوع سالاد متفاوت و پر از سلامتی 

روش تهیه:

1-  سبزی خرودن (مخلوطی از نعنا، جعفری، گشنیز، شاهی، پیازچه، تربچه و ریحان) را پس از شستن، کاملا خشک کنید تا در حین خردکردن آب نیندازد. سپس آن را ریز خرد کنید.

2- زیتون، کرفس، کلم بروکلی، فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی را داخل کاسه ای ریخته و با هم مخلوط کنید.

3- سبزی ریز خردشده، کنجد و سیاه دانه را به مواد بیفزایید و خوب مخلوط کنید.

4- آب لیمو ترش (یا آب غوره)، روغن زیتون و نمک را به مخلوط مواد بیفزایید.

5- داخل چند عدد فلفل دلمه ای را خالی کرده و مقداری از مخلوط مواد را داخل آن ها بریزید (یا می توانید داخل ظرفی تزیین کنید). سپس پنیر فتا را روی آن ها بگذارید و سرو کنید.

 

اردور تخم مرغ

مواد مورد نیاز:

تخم مرغ: 4 عدد پنیر خامه ای: 50 گرم گوجه گیلاسی (دو نیم شده): 6 عدد جوانه گندم: یک دوم پیمانه جوانه ماش: یک دوم پیمانه لیموترش (آب گرفته): 1 عدد بیکن گوشت (نگینی خرد شده): 1 ورقه نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
4 نوع سالاد متفاوت و پر از سلامتی 

روش تهیه:

1- تخم مرغ را آب پز کرده، سپس از وسط به دو قسمت تقسیم کنید. بعد زرده را خارج کرده و داخل کاسه ای بریزید.

2- آب لیموترش، نمک، فلفل، زردچوبه و پنیر خامه ای را به زرده تخم مرغ افزوده و با استفاده از قاشقی مخلوط کنید.

3- مخلوط مواد را داخل قیفی با سر ماسوره دلخواه ریخته، سپس داخل تخم مرغ قیف زده و روی آن گوجه گیلاسی بگذارید.

4- تخم مرغ را داخل ظرفی قرار دهید. بعد همراه با جوانه ماش، جوانه گندم و بیکن گوشت سرو کنید.

 

سالاد کدو با زیتون

مواد مورد نیاز:

کدو: 700 گرم ساقه کرفس (درشت خردشده): 2 عدد زیتون سیاه (بدون هسته و حلقه ای شده): 100 گرم کاپاریس: 2 ق س مغز آفتابگردان: 100 گرم پاپریکا شیرین (پرک شده): 2 ق س نمک و فلفل: به میزان لازم روغن زیتون: 4 ق س روغن مایع: 3 ق س
4 نوع سالاد متفاوت و پر از سلامتی 

روش تهیه:

1- کدو را از طول به صورت مساوی برش زده، سپس آن را داخل تابه ای به همراه روغن مایع سرخ کنید و داخل توری سیمی قرار دهید تا روغن اضافه آن خارج شود.

2- داخل کاسه ای کدو، کرفس، زیتون سیاه، کاپاریس، پاپریکا، نمک، فلفل و روغن زیتون را ریخته و با هم مخلوط کنید. بعد آن را درون ظرف درداری ریخته و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.

3- مواد را داخل ظرفی ریخته و روی آن مغز آفتابگردان بپاشید.

 

سالاد رنگی

مواد مورد نیاز:

پاستا فوزیلی رنگی: 1 پیمانه خیار (نگینی خردشده) 2 عدد کرفس (خردشده): یک دوم پیمانه زیتون سیاه (حلقه ای شده): یک دوم پیمانه تربچه (حلقه ای خرد شده): 150 گرم پیاز (خلالی شده): یک چهارم پیمانه نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم پودر سیر: 1 پنسه گوجه فرنگی (نگینی خردشده) 2 عدد پنیر چدار (خردشده) یک دوم پیمانه سبزی خشک معطر: 1 ق چ سرکه سفید: 2 ق س روغن زیتون: 2 ق س
4 نوع سالاد متفاوت و پر از سلامتی 

روش تهیه:

1- پاستا را درون قابلمه ای حاوی آب جوش و نمک بریزید. بعد حدود 15 دقیقه بجوشانید. سپس آبکش کرده و با آب سرد بشویید.

2- درون ظرف درداری خیار (از قبل با پوست نگینی خردشده)، کرفس، زیتون، تربچه، پیاز، نمک، فلفل سیاه و پودر سیر را ریخته و با هم مخلوط کنید. سپس در آن را گذشته و به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا مزه دار شود.

3- گوجه فرنگی (از قبل فیله و نگینی شده)، پنیر و پاستا را به مخلوط خیار افزوده و با استفاده از قاشقی مخلوط کنید.

4- سبزی معطر خشک (شامل ریحان یا آویشن و یا رزماری) را پودر کرده، سپس با سرکه (یا آب لیموترش) و روغن زیتون داخل کاسه ای ریخته و مخلوط کنید. بعد آن را به مخلوط مواد بیفزایید.

5- مواد آماده شده را در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود، سپس سرو کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «4 نوع سالاد متفاوت و پُر از سلامتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..