تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیکرتراشی و لیپوماتیک، از افسانه تا واقعیت

کد خبر: ۲۲۸۲۴۷

۱۵۹۱۹۶  بازدید

پیکرتراشی و لیپوماتیک، از افسانه تا واقعیت
پیکرتراشی و لیپوماتیک چه ارتباطی با هم دارند؟

واژه پیکرتراشی یا بادی کانتور ((body contouring اصطلاحی کلی است و مشتمل برکلیه روش های جراحی و غیر جراحی که بمنظور فرم دهی به اندام ها و برقراری تناسب اندام فرد بکار می روند.

روش های کم تهاجمی (غیر جراحی) بیشتر در بیمارانی کاربرد دارند که تجمع بافت چربی اضافی به صورت موضعی موجب بدشکلی فرم بدن شده و تناسب اندام فرد را با مشکل مواجه می نماید. بیمارانی که علاوه بر تجمع چربی دچار شلی و افتادگی بیش از حد پوست شده اند معمولا نیاز به روش های جراحی یا ترکیبی پیدا می کنند. لیپوماتیک یک نوع تکنولوژی یا فن آوری با تهاجم کم بوده که طی سال های اخیر بعنوان یکی از روش های غیر جراحی پیکرتراشی با استقبال بیشتری روبرو شده است.

چه ویژگی های خاصی موجب استقبال از روش لیپوماتیک شده است؟

پیشینه لیپوماتیک به حدود دهه 70 میلادی باز می گردد زمانی که تکنیک لیپوساکشن با استفاده از قدرت محرکه مکانیکی بعنوان power  assisted liposuction وارد بازار شد اما دستگاه لیپوماتیک جدید نتیجه اصلاحات و پیشرفت های بیشتر دهه اخیر بوده که علاوه بر حرکت رفت و برگشت، حرکات چرخشی و دورانی کانولا با فرکانس 600 هرتز منجر به آزاد شدن اتصالات سلول های چربی از بافت های همبندی مجاور شده، آسیب و ضربه کمتری به بافت های عروق و اعصاب مجاور وارد می کند. لذا درد و تورم، کبودی و تجمع مایع به نسبت روش لیپوساکشن سنتی کمتر رخ می دهد. این تکنولوژی تحت عنوانnutational infrasonic liposuction   یا lipomatic از سال 1997 وارد بازار شده و از چند سال قبل در ایران نیز مورد استفاده قرار گرفته است. این دستگاه توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ورد تایید قرار گرفته است.


لیپوماتیک، روش قطعی حذف چربی اضافی در یک جلسه

آیا افرادی که دچار شلی و افتادگی پوست هستند از لیپوماتیک نتیجه می گیرند؟

بطور کلی روش لیپوماتیک یا لیپولیز با کمک لیزر و اولتراسوند و تحریک کلاژن سازی در لایه پوست و زیر جلد به جمع شدن و رفع افتادگی پوست کمک می کنند. این اثر به ویژه به واسطه تحریک گرمایی ناشی از لیزر محسوس تر بوده و ماندگاری بیشتری دارد اما بهمان نسبت احتمال بروز فیبروز و ناهمواری های بعدی در پوست و بافت چربی را ممکن است افزایش دهد. لذا انجام لیپولیز یا لیپوماتیک در لایه سطحی بافت چربی باید با احتیاط و در صورت وجود مهارت کافی جراح انجام پذیرد. ازسوی دیگر افرادی که بدلیل کاهش وزن شدید یا بارداری و زایمان دچار افتادگی شدید پوست و شلی عضلات شکم می باشند معمولا علاوه بر تخلیه چربی موضعی نیاز به انجام جراحی باز مشتمل بر جمع کردن عضلات جدار شکم و برداشتن پوست اضافی زیر شکم خواهند داشت (عمل لیپو ابدومینوپلاستی).

برای بیمارانی که قبلا تحت لیپوساکشن یا لیپولیز قرار گرفته و دچار عوارض بد شکلی یا ناهمواری پوست شده اند چه توصیه ای دارید؟

تکنیک های لیپوساکشن سنتی و لیپولیز اگر بنحو صحیح و مطابق اصول تکنیکی انجام شوند معمولا منجر به نتایج زیبایی مطلوب و یکدست می انجامد. با این حال کیفیت نتیجه نهایی بستگی زیلدی به اپراتور و جراح انجام دهنده تکنیک داشته و در مواردی شاهد بروز عوارض نا خواسته ای چون بد شکلی، ناهمواری، عدم تقارن، فرورفتگی بیش از حد پوست و چسبندگی می باشیم. در تکنیک لیپوماتیک بدلیل برداشت یکنواخت سلول های چربی و حرکات ارتعاشی پروب که منجر به آزادسازی سلول های چربی از بافت های مجاور می گردد بروز این عوارض نادر است، اما باز نقش اپراتور و جراح انجام دهنده تکنیک از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است. چه بسا دیده ایم انجام لیپوماتیک توسط افراد غیر متبحر و غیر متخصص نیز همانند تکنیک های قبلی به بروز ناهنجاری های مختلفی انجامیده است.



مطب سعادت آباد: سعادت آباد، بین سرو و بوستان، شماره 104، ساختمان نگار، طبقه چهارم، واحد 79





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیکرتراشی و لیپوماتیک، از افسانه تا واقعیت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..