تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خشونت تنها کتک زدن کودک نیست

اعمال خشونت‌های روانی نسبت به کودک آثار مخرب تری را در مقایسه با خشونت‌های جسمانی در او ایجاد می‌کند.

خشونت تنها کتک زدن کودک نیستمحمود بیات روان‌شناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارداشت: خشونت نسبت به کودک تنها تنبیه بدنی و کتک‌زدن او نیست، بلکه انجام برخی رفتارها نیز تحت عنوان خشونت روانی در برابر فرزند محسوب می شوند.

وی تأکید کرد: زورگویی و تمسخر از سوی والدین، توهین‌های شدید، تهدید، تحقیر، بی محلی و بی تفاوت بودن نسبت به فرزند، توقع بیش از حد توان از لحاظ جسمانی، روانی و آموزشی از جمله برخی از انواع خشونت های روانی نسبت به کودک است.

بیات افزود: یکی از بدترین انواع خشونت های روانی در مقابل کودک، مقایسه کردن و سرکوفت زدن آثار خلاقانه و یا انجام کارهای خوب همسالان، دوستان و به ویژه خواهر یا برادرش نسبت به او است.

این روان‌شناس در پایان گفت: هیچ گاه جملاتی مانند تو هیچ وقت نمی توانی مانند خواهرت داستان های خوبی تعریف کنی و یا چرا سعی نمی کنی مانند برادرت نقاشی های زیبا بکشی را به فرزندتان نگویید، چرا که این کار به معنای واقعی، باعث نابودی خلاقیت و اعتماد به نفس در او می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خشونت تنها کتک زدن کودک نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..