تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تمدید نام‌ نویسی طرح پرداخت جریمه ریالی سربازی

کد خبر: ۴۴۵۷۰۴

۲۶  بازدید

خبرگزاری ایرنا: جانشین رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی با اشاره به نام نویسی 160 هزار نفر در مرحله دوم طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی، گفت: نام نویسی در این طرح تا اطلاع بعدی تمدید شد تا تعداد نفرات بیشتری در سال 95 در این طرح نام نویسی کنند.

سردار ابراهیم کریمی افزود: ثبت نام طرح جریمه مشمولان غایب در دو مرحله در سال جاری انجام شد که مردادماه، پایان مهلت ثبت نام مرحله اول این طرح از مشمولان غایب بود.

وی شروع مرحله دوم این طرح را از مهر امسال عنوان کرد و گفت: در این مرحله تاکنون 160 هزار نفر ثبت نام کردند که از این شمار 40 هزار نفر،کارت معافیت دریافت کردند.

سردار کریمی اضافه کرد: بعد از پایان ثبت نام، بررسی و راستی آزمایی ها آغاز می شود و در صورت ضرورت، آغاز مرحله سوم را اعلام می کنیم.

جانشین رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی ادامه داد: باید پیامک ها به افراد ارسال شود، نواقص کار مورد بررسی قرار گیرد و از سوی دیگر میزان واریزی ها نیز مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت آغاز مرحله سوم را در صورت ضرورت اعلام کنیم.

سردار کریمی شمار ثبت نام کنندگان در این طرح طی سال گذشته را 320 هزار نفر عنوان کرد و گفت: تا کنون حدود 2355 هزار نفر، کارت معافیت دریافت کردند.

 

سردار کریمی در مورد قسطی شدن پرداخت جریمه ها هم اظهار کرد: افرادی که تقاضای پرداخت قسطی جریمه ها را دارند باید ابتدا، 30 درصد از مبالغ جریمه های خود را واریز و مابقی را ظرف 24 ماه پرداخت کنند.

بر اساس بند (ط) تبصره 16 ماده واحده قانون بودجه سال 1393 مجلس شورای اسلامی افرادی که بیش از هشت سال غیبت داشته اند مشمول پرداخت جریمه خدمت سربازی می شوند.

 

میزان جریمه مشمولان غایب برای معافیت از خدمت وظیفه عمومی بر اساس مدرک تحصیلی است و افراد دارای مدرک زیر دیپلم، 10 میلیون تومان، دیپلم، 15 میلیون تومان، فوق دیپلم،20 میلیون تومان، کارشناسی، 25 میلیون تومان، کارشناسی ارشد، 30 میلیون تومان، دکترای غیرپزشکی، 35 میلیون تومان، دکترای پزشکی، 40میلیون تومان و پزشکان متخصص و بالاتر 50 میلیون تومان ، جریمه می شوند.

 

همچنین به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، 10 درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه می شود و مدت غیبت بیش از 6 ماه، یک سال محسوب می شود.

 

مشمولان غایب متاهل براساس این قانون از پنج درصد و دارای فرزند به ازای هر فرزند از پنج درصد تخفیف کل مبلغ جریمه برخوردار می شوند.

مجلس شورای اسلامی موضوع قسطی شدن طرح پرداخت جریمه مشمولان غیبت سربازی دارای بیش از هشت سال غیبت تا پایان سال 94 را تصویب کرد با این تفاوت که این مشمولان در سال 95 وارد سال نهم غیبت خود می‌شوند و میزان پرداخت جریمه آن ها با اضافه شدن یک سال متفاوت خواهد بود.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تمدید نام‌ نویسی طرح پرداخت جریمه ریالی سربازی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..